خبرگزاری کار ایران

تشکیل 19 هزار پرونده برای واحدهای صنفی

تعداد کل بازرسی های بعمل آمده از صنوف سراسر کشور در آذرماه امسال 339 هزار و 446 فقره اعلام شد که بدنبال این بازرسی ها، بیش از 19 هزار پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش حدود 38 میلیارد ریال تشکیل شده است.

به گزارش ایلنا، همه پرونده های تشکیل شده، به تعزیرات حکومتی یا سازمان ها و ادارات صنعت، معدن و تجارت ارجاع شده است.

براساس اعلام معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، در این دوره 10 هزار و 910 فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که 60 درصد در بخش کالا و 40 درصد در بخش خدمات است.

همچنین از مجموع شکایت های دریافتی، 60 درصد به صورت تلفنی، 21 درصد حضوری و 19 درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است. پس از بررسی های انجام شده و ارزیابی کارشناسان، 10 هزار و 433 فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع مربوطه ارسال شد.

براساس این گزارش، از مجموع شکایت های قابل پیگیری، 16 درصد منجر به رضایت شاکی، 29 درصد متخلف، 39 درصد غیرمتخلف و 16 درصد در دست بررسی است.

در واقع بیشترین تخلف های انجام شده در بخش کالا، مربوط به میوه و مرکبات، نان، تخم مرغ، گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به مشاوران املاک و آرایشگران در زمینه «درج نکردن قیمت، گران فروشی و صادر نکردن صورتحساب» بود.

کد خبر : ۳۳۴۳۱۰