خبرگزاری کار ایران

۳۳۹ هزار فقره بازرسی از واحدهای صنفی کشور در آذر ماه انجام شد

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۴۲۹

تعداد کل بازرسی های به عمل آمده از صنوف سراسر کشور طی آذرماه سال جاری ۳۳۹ هزار و ۴۴۶ فقره بود که ۱۹ هزار و ۵۹ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش ۳۷ میلیارد و ۹۰۷ میلیون و ۳۷۳ هزار ریال تشکیل شده است.

به گزارش ایلنا، تمام پرونده های متشکله به تعزیرات حکومتی یا سازمان ها و ادارات صنعت، معدن و تجارت ارجاع شد.

طبق اعلامِ معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، در این دوره ۱۰ هزار و ۹۱۰ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که ۶۰ درصد در بخش کالا و ۴۰ درصد در بخش خدمات است.

همچنین از مجموع شکایات دریافتی ۶۰ درصد به صورت تلفنی، ۲۱ درصد حضوری و ۱۹ درصد به صورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی واقع شده است و پس از بررسی های معموله و ارزیابی کارشناسان ۱۰ هزار و ۴۳۳ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شده که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع زیربط ارسال شده است.

بر اساس این گزارش، از کل شکایات قابل پیگیری ۱۶ درصد منجر به رضایت شاکی، ۲۹ درصد متخلف، ۳۹ درصد غیرمتخلف و ۱۶ درصد در دست بررسی است.

این گزارش در مورد برخی اقلام از سراسر کشور حاکی است که طی آذر ماه در بخش کالا گوشت قرمز، حبوبات، صیفی جات به طور میانگین از ۵ تا ۶۲ درصد افزایش داشت.

در واقع بیشترین تخلفات به وقوع پیوسته در بخش کالا، مربوط به میوه و مرکبات، نان، تخم مرغ، گوشت مرغ در بخش خدمات مربوط به مشاوران املاک و آرایشگران و بیشتر عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران فروشی و صادر نکردن صورتحساب بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز