خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت:

الزام پیوند تکنولوژی با نفت /نداشتن لایسنس در صنایع پایین دستی دردآور است

باید تکنولوژی تولیدشود که به روز باشد و غیر از خودمان خریداران دیگری نیز داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در مراسم عقد موافقت‌نامه همکاری انجام طرح‌های اولویت‌دار حوزه پایین‌دستی صنعت نفت با دانشگاه‌ها که با حضور نمایندگانی از دانشگاه‌های شیراز، تربیت مدرس، پژوهشگاه شیمی، تهران، امیرکبیر، صنعتی شریف، اصفهان، علم و صنعت و پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد از دانشگاهیان خواست که با صاحبان فناوری دنیا و مراکز حرفه‌ای غیر دانشگاه نیز همکاری کنند.

وی افزود: ما در تمامی زمینه‌ها هزینه‌های لازم را برای لینک شدن دانشگاه‌های کشور با مراکز علمی فناوری دنیا و همچنین بخش قراردادی خواهیم داشت و از دانشگاه‌ها می‌خواهیم که به اقتصاد واقعی دنیا متصل شوند.

زنگنه خاطر نشان کرد: باید تکنولوژی تولیدشود که به روز باشد و غیر از خودمان خریداران دیگری نیز داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بعد از 108 سال سابقه در صنعت نفت تاسف‌بار است که در هیچ فرآیندی درصنایع پایین‌دستی حرفی برای گفتن نداریم و صاحب هیچ لایسنسی نیستیم اظهار داشت: ما اکنون در همه فرآیندهای اصلی صنعتی و بیسیک مشکل داریم.

وی با اشاره به اینکه تولید دانش‌بنیان و واحدهای کسب و کار باید با هم پیوند بخورند یادآور شد: باید ساختار سازی کرده و از کسب و کار دانش‌بنیان استفاده کنیم و همچنین از واحدهای توسعه و پژوهش فناوری حمایت کرده و در سرمایه‌گذاری‌های آینده از آن استفاده شود.

وزیر نفت در ادامه با اشاره به اینکه وزارت‌خانه به دلیل واگذاری‌هایی که صورت گرفته سرمایه‌گذاری در پتروشیمی ندارد خاطر نشان کرد: به این ترتیب باید طوری سازمان‌دهی کنیم که بخش‌خصوصی بتواند از دستاوردهای دانش‌بنیان و ماحصل ارتباط با مراکز علمی استفاده کند.

کد خبر : ۳۳۴۸۸۰