خبرگزاری کار ایران

زنگنه در جمع خبرنگاران:

ایران به دنبال خراب کردن بازار نفت نیست/ قرار نیست بنزین چندنرخی شود

زنگنه گفت: طرح برندسازی جایگاه های سوخت ایده ای است که طرح آن به دولت داده می شود که اگر تایید شد انجام می شود و زودتر از پایان نیمه اول سال 95 نیز عملیاتی نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران با افزایش صادرات 500 هزار بشکه ای نفت خام در دوران پساتحریم به دنبال پس گرفتن سهم خود است ، گفت: ما بدنبال خراب گرفتن بازار نیستیم فقط سهم مان را از بازار پس می گیریم.

وی درباره موضوع برندسازی و رتبه بندی جایگاه ها اظهار داشت: طرح جایگاه های سوخت ایده ای است که طرح آن به دولت داده می شود که اگر تایید شد انجام می شود و زودتر از پایان نیمه اول سال 95 نیز عملیاتی نمی شود.

 زنگنه خاطرنشان کرد: قرار نیست که بنزین چند نرخی شود بلکه اگر این ایده عملیاتی شود به جایگاه هایی که خدمات بیشتری به مشتری ارائه می دهند اجازه داده می شود که رقم کمی از مشتری دریافت کند و اگر مشتری تمایل داشته باشد به اینها رجوع می کند

وی درباره پیش نویس برنامه ششم توسعه مبنی بر ادغام وزارتخانه های نفت و نیرو نیز گفت: در این مورد صحبت نمی کنم.

وزیر نفت درباره کمپین 18 درجه نیز گفت: پیرو دستور رئیس جمهور به شرکت گاز اعلام کرده ام که ادارات دولتی و ساختمان های عمومی را بررسی کنند که هر کدام این بخش نامه را اجرا نمی کنند اخطار بدهند که گازشان را قطع می کند و این اقدام را نیز  از ساختمانهای وزارت نفت شروع کرده ایم. 

وی در ادامه اظهار داشت: بعضی می گویند که بنزین باعث آلایندگی شده ولی سه عنصر بنزن، آروماتیک  و گوگرد که از طریق سوخت وارد فضا می شوند همه در سطح استاندارد قابل قبول هستند اما ذرات معلق هم باعث آلودگی می شوند ولی در هر صورت هرچه کمتر مصرف سوخت داشته باشیم ذرات معلق کمتر می شود.

وزیر نفت درباره قطعی شدن واگذاری میدان آزادگان شمالی به شرکت چینی نیز تصریح کرد: براساس قرارداد چینی ها باید پیشنهاد اجرای فاز دوم را به وزارت نفت ارائه دهند، تا آن را بررسی و تایید کنیم.

زنگنه یادآور شد: امکان دارد که اجرای فاز دوم میدان آزادگان شمالی به چینی ها واگذار شود.

 

 

کد خبر : ۳۳۴۹۳۶