خبرگزاری کار ایران

پورابراهیمی در گفتگو با ایلنا :

انباشت 900 هزار میلیارد تومانی نقدینگی یک عدد در حسابداری است

حجم نقدینگی در 8 ماهه اول سال 94 به 907 هزار میلیارد تومان رسید که 16 درصد رشد را نشان می دهد اما هیچ اثری از این میزان نقدینگی نیست و در بانکها هم دیده نمی شود.

محمدرضا پورابراهیمی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص انباشت 900 هزار میلیارد تومانی نقدینگی اظهار داشت : حجم نقدینگی در کشور روز به روز در حال افزایش است اما این رقم واقعی نیست و تنها یک عدد در حسابداری است .

وی با بیان اینکه هیچ اثری از افزایش نقدینگی در بخش واقعی اقتصاد دیده نمی شود تصریح کرد: حجم نقدینگی در 8 ماهه اول سال 94 به 907 هزار میلیارد تومان رسید که 16 درصد رشد را نشان می دهد اما هیچ اثری از این میزان نقدینگی نیست و در بانکها هم دیده نمی شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه ترازنامه بانکها روز به روز سنگین‌تر شده است گفت: زمانی که سود سپرده بانکها تا 24 درصد رسید هر ماه به طور خودکار حدود 2 درصد سود به صاحبان سپرده پرداخت شد و این سپرده ها در قالب سپرده های کوتاه مدت در بانکها رسوب کردند و باعث افزایش نقدینگی شدند.

به گزارش ایلنا ؛ به گفته رییس بانک مرکزی حجم نقدینگی در 12 ماهه منتهی به آذر ماه 24.7 درصد رشد داشته که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 2.3 درصد رشد داشته است.

 

کد خبر : ۳۳۵۰۵۰