خبرگزاری کار ایران

جزئیات انتخاب برندهای ایرانی در جایزه شهرت برند اتحادیه اروپا اعلام شد

امسال برای نخستین بار "مدرک شایستگی مدیریت اتحادیه اروپا" ، از سوی دفتر مرکزی اتحادیه اروپا به برخی از شرکت های ایرانی اعطا شد.

امسال برای نخستین بار  "مدرک شایستگی مدیریت اتحادیه اروپا" ، از سوی دفتر مرکزی اتحادیه اروپا به برخی از شرکت های ایرانی اعطا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مشخصه هایی چون "ثبت جهانی برند"،  "حضور در بازارهای بین المللی"،  " رضایت مندی مشتری"،  "ماندگاری برند"،  "اعتبار برند"  و" شهرت برند"  به عنوان معیارهایی است که هرساله با در نظر گرفتن آنها از سوی آکادمی برند سوئیس، سبب اهدای این جایزه به شرکت‌های منتخب می گردد.

جواد فنونی مدیر عامل شرکت توسعه بازار دماوند(صاحب برند فود لند) در توضیح این جایزه مهم بین المللی گفت: در سال های گذشته تحریم های بین المللی حاکم بر کشور، مانع از  مشارکت شرکت های ایرانی در این گردهمایی گردیده بود، اما در سال جاری و برای نخستین بار پس از اعلام رفع تحریم ها، تعدادی از مدیران شرکت های ایرانی از بخش های مختلف در کنار جمعی از مدیران شرکت های کروات و رییس اتاق بازرگانی زاگرب درپایتخت کرواسی گرد هم آمدند تا "جایزه شایستگی مدیریت اقتصاد و نشان شهرت اتحادیه اروپا" راکسب نمایند.

وی گفت: در  محل هتل وستین زاگرب، تعدادی از شرکتهای ایرانی منتخب از طرف موسسه اتریشی «شهرت برند اروپا» (که در اتریش قرار دارد)، توسط «ویکتور میهالیچ» رئیس سازمان "مدیریت اقتصاد اروپا" از وین ، جایزه شهرت برند و کیفیت مدیریت دریافت نمودند. در این مراسم و در حضور جناب آقای طاهری فرد سفیر ایران در کشور کرواسی  و مقامات اقتصادى و سیاسى ایران و کرواسى،  جایزه مدیریت و نشان شهرت اتحادیه اروپا به شرکت توسعه بازار دماوند برای نشان تجاری فودلند اهدا گردید. “مدیریت و رهبری  پایدار”، “حضور در بازارهای بین المللی و ساختار جهانی”،  "آموزش مستمر"  و "به روز رسانی" از جمله ویژگی هایی بودند که در اعطای این جایزه به این شرکت ایرانی مورد توجه قرار گرفته اند.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه بازار دماوند، بسته شدن پرونده پی ام دی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و اجرایی شدن برجام و رفع تحریم علیه ایران نقطه آغازی شد تا مقامات سیاسی و اقتصادی کشور از شرکت های اقتصادی بخواهند تا از فرصت فراهم شده برای حضور در بازارهای بین المللی استفاده نمایند.می توان گفت که عرضه کالا و خدمات با برند ایرانی در بازارهای جهانی یک نوع دیپلماسی عمومی محسوب می شود که معرف سطح پیشرفت و توسعه یک کشور نزد مردم بازار هدف خواهد بود.

فرولیح رییس اتاق بازرگانی زاگرب در این مراسم با خیر مقدم به مدیران شرکت های ایرانی حاضر در همایش جایزه شهرت برند در زاگرب، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در بخش تجاری و بازرگانی گسترش یابد.

لازم به یادآوریست که برخورداری از برند تجاری و گواهی مدیریت تولید به عنوان الزامات رقابت و کار اقتصادی در دنیای امروزی و تمایل خریدار به کالا و خدمات نام و نشان دار، سبب شده است که شرکت ها و موسسات اقتصادی بدون برخورداری از برند مشهور و گواهی کیفیت، قابلیت عرضه کالا و خدمات تولیدی شان را حتی در کشور خودشان نداشته باشند.بر این اساس هر ساله از سال ٢٠٠٣ میلادی  تندیس شهرت برند و و مدرک شایستگی مدیریت اتحادیه اروپا در یکی از پایتخت های اتحادیه اروپا به مدیران صنعتی پیشرو و منتخب در جهان اهدا می گردد.

شایان ذکر است، برند فودلند با همکاری برندهای معتبر جهانی در زمینه تولید و توزیع مواد غذایی توانسته موفقیت های چشمگیری را کسب نماید که اخذ تندیس شهرت برند و مدرک شایستگی مدیریت اروپا نشان از این موفقیت ها دارد.

کد خبر : ۳۳۵۰۶۵