خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت:

کسری بودجه نداریم که بخواهیم از جایی قرض کنیم/ توضیح نوبخت در مورد یارانه 95

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه در مورد پرداخت یارانه امسال گفت: شاید مقدار دریافتی ما در فروش نفت حدود ۵۳ هزار میلیارد تومان باشد و آنچه برای یارانه داده می‌شود در حد ۴۱ تا ۴۲ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار دولت ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه به سوال‌های خبرنگاران پاسخ داد و گفت: در این مورد باید مصوبه هیات وزیران را داشته باشیم که هنوز مشخص نیست.

نوبخت همچنین گفت: هفته آینده لایحه برنامه و بودجه همزمان تقدیم مجلس خواهد شد.

توضیح در مورد وام ۲۵ میلیون تومانی

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وام ۲۵ میلیون تومانی می‌پرسید٬ گفت: من این موضوع را تازه می‌شنوم با توجه به اهداف مشخص شده اعطای تسهیلات در حال انجام است اما این ‌ها شامل کارت‌هایی با حداکثر ۱۰ میلیون تومان است.

عربستان سهمی از توسعه روابط ما ندارد که نگران قطع رابطه آنها باشیم

سخنگوی دولت با اشاره به قطع رابطه دیپلماتیک ایران و عربستان گفت: ما کشور بزرگی هستیم و در شرایطی هستیم که با استقبال انبوه دیگر کشور‌ها برای توسعه روابط مواجهیم٬ عربستان چه سهمی از توسعه روابط ما دارد که بخواهیم نگران قطع روابط دیپلماتیک خود با آن‌ها باشیم. قطعا قطع رابطه عربستان و کشورهای ریزه‌خوار آن تاثیری بر ما نخواهد داشت اما باید دقت کنیم که آن‌ها نتوانند فضایی را القا کنند که طبق آن قطع روابط با ایران برای عدم امنیت جمهوری اسلامی است.

پرداخت یارانه امسال

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه در مورد پرداخت یارانه امسال گفت: شاید مقدار دریافتی ما در فروش نفت حدود ۵۳ هزار میلیارد تومان باشد و آنچه برای یارانه داده می‌شود در حد ۴۱ تا ۴۲ هزار میلیارد تومان است.

کسری بودجه نداریم که بخواهیم از جایی قرض کنیم

وی در پاسخ به سوالی در خصوص کسری بودجه گفت: بهتر است واژه عدم تحقق بودجه را به کار ببریم. ما در شرایط حاضر با عدم تحقق درآمد‌ها مواجه هستیم. میزان منابع ما با آنچه در بودجه پیش‌بینی شده تفاوت دارد. سازمان مدیریت در نظر دارد که مصارف در حد درآمد‌ها باشد٬ پس کسری بودجه نداریم که بخواهیم از جایی قرض کنیم.

مبنای برنامه ششم٬ اقتصاد مقاومتی است

وی درپاسخ به این سوال که آیا برنامه ششم و بودجه سال ۹۵ بر مبنای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است٬ گفت: ۲۴ بند از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و ۸۱ بند از برنامه ششم را احصاء کرده‌ایم و آدرس هر کدام را داده‌ایم تا مشخص شود برنامه و بودجه بدون توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تهیه نشده است.

خبر در حال بروز رسانی است ...

کد خبر : ۳۳۵۶۳۳