خبرگزاری کار ایران

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت خبر داد:

فروش میعانات گازی ایران بلافاصله بعد از لغو تحریمها / نقش نفت‌کش‌ها در دور زدن تحریم

مدیراموربین الملل شرکت ملی نفت ایران از فروش میعانات گازی روی آب ایران بلافاصله بعد از لغو تحریمها خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید محسن قمصری با اشاره به این که میزان قابل توجهی از میعانات گازی ایران هم اکنون روی آب وجود دارد که بلافاصله بعد از لغو تحریمها به فروش می رسد، گفت: مذاکره درباره فروش این میزان میعانات گازی هم اکنون در حال انجام است و برخی گفتگوها نیز در آستانه امضای قرارداد است.

وی با تاکید براین که ایران مشکلی برای فروش میعانات گازی خود پس از لغو تحریمها نخواهد داشت دراین باره که آیا میعانات گازی روی آب برروی نفتکشهای ایرانی ذخیره شده است آن را تایید کرد و افزود: ما در تمام سالهای تحریم(سه سال گذشته) از نفتکشهای ایرانی استفاده کردیم.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران باقدردانی از شرکت ملی نفتکش ایران خاطر نشان کرد: اگرمجموعه بزرگ کشتیهای شرکت ملی نفتکش نبود در دوران تحریم با مشکلات زیادی مواجه می شدیم.

قمصری درباره وضع بیمه نفتکشها نیز با اشاره به این که هم اکنون نفتکشهای ایرانی از سوی بیمه گران داخلی بیمه می شوند، تصریح کرد: بیمه گران  بعد از توافق پارسال ژنو در جهت بیمه کردن نفتکشهای ایران اقدام نکردند اما امیدواریم بعد از لغو تحریمها این مشکل حل شده و نفتکشها با خیال راحت تر کارشان را انجام دهند.

کد خبر : ۳۳۵۶۶۵