خبرگزاری کار ایران

عضو شورای ملی زعفران خبر داد:

دلالان بازار زعفران را نابود کرده‌اند

عضو شورای ملی زعفران از جولان عده ای سودجو در بازار زعفران خبر داد که این محصول را با مواد خوراکی دیگر مخلوط می کنند تا از این راه سود بیشتری را عاید جیب خود کنند.

علی حسینی-عضو شورای ملی زعفران- در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت بازار خرید و فروش زعفران بیان داشت: در بازار خرید و فروش زعفران عده‌ای سودجو وجود دارند که با برهم زدن بازار سعی در انجام معامله‌هایی به نفع جیب خود دارند که این امر بازار این محصول را مختل کرده است.

وی با تاکید براینکه مخلوط کردن زعفران با موادی دیگر برای کسب سود بیشتر به نفع سلامتی مردم نیست بیان داشت: تنها افرادی که در شناخت زعفران متخصص هستند توان تشخیص زعفران خالص از ناخالص را دارند و به همین خاطر ممکن است بسیاری از مردم بدون آگاهی زعفرانی را مصرف کنند که خالص نیست.

 عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه قیمت زعفران در ماه‌های اخیر کیلویی دو میلیون‌ تومان افزایش یافته است تاکید کرد: علاوه بر حضور سودجویان در بازار زعفران، این محصول بدلیل وجود دلالانی که زعفران را با روش‌های گوناگون صادر می کنند تا در کشوری همچون امارات و یا افغانستان به اسم‌‌ همان کشور‌ها به نقاط دیگر صادر شود نیز در خطر است.

کد خبر : ۳۳۵۷۱۱