خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق ایران و امارات در گفت‌وگو با ایلنا:

سرمایه گذاری خارجی 10 میلیاردی، افتخار ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۷۶۸

اگر این سرمایه‌گذاری در واحدهایی است که بعدا به تولید خواهد رسید ،پس چرا محل آنها را به طور شفاف اعلام نمی‌کنند. من فکر می‌کنم صحبت‌های آقای افخمی که بنده ایشان را فردی راستگو می‌دانم بر اساس سرمایه‌گذاری انجام شده در طرح‌های نفتی و گازی است.

مسعود دانشمند در گفتگو با ایلنا، در خصوص خبر سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در سال 93 گفت:  این رقم در تجارت ایران رقم آنچنانی نیست که مسئولان ما بخواهند به ‌آن افتخار کنند، نکته دیگر آنکه این سرمایه‌گذاری انجام شده در کدام بخش بوده است؟ وقتی نرخ رشد اقتصادی و سایر شاخص‌های مطرح در این حوزه منفی است پس این سرمایه‌گذاری کجا رفته است؟

رئیس اتاق ایران و امارات افزود:  اگر این سرمایه‌گذاری در واحدهایی است که بعدا به تولید خواهد رسید ،پس چرا محل آنها را به طور شفاف اعلام نمی‌کنند. من فکر می‌کنم صحبت‌های آقای افخمی که بنده ایشان را فردی راستگو می‌دانم  بر اساس سرمایه‌گذاری انجام شده در طرح‌های نفتی و گازی است.

وی ادامه داد: احتمالااین سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه پتروشیمی و به صورت شراکتی است. در واقع آنها سهم شراکت خودرا به ایران آورده‌اند. ما این را با سرمایه‌گذاری‌های معمول و تعریف شده درنظام‌های اقتصادی بین‌المللی متفاوت می‌دانیم.

دانشمند با اشاره به صحبت‌های وزیر نفت گفت: آقای زنگنه اعلام کردند که ما در این صنعت نیازمند هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی هستیم، آقای نعمت‌زاده هم اظهار داشته برای سر وسامان دادن به وضعیت صنایع باید 800 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کنیم. حال با این کمبودها رقم 10 میلیارد دلار اصلا با حداقل‌های ما همخوانی ندارد.

وی افزود: این در حالی است که پورسیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی به دنبال 300 میلیارد دلار سرمایه است که بتواند پروژه راه‌آهن سریع‌السیر را اجرا کند ما برای جذب این سرمایه‌ها باید تغییرات بنیادی در سیاست‌های اقتصادی خود انجام دهیم وبا واقعیت‌ها رو به رو شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز