خبرگزاری کار ایران

جولان دلالان، معضل کشاورزی استان خوزستان است

مدیران عامل اتحادیه‌های بخش کشاورزی خوزستان بارزترین مشکلات مربوط به حوزه کشاورزی استان را تنش گرمایی عنوان کردند.

مدیران عامل اتحادیه‌های بخش کشاورزی خوزستان بارزترین مشکلات مربوط به حوزه کشاورزی استان را تنش گرمایی عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به استان خوزستان مدیران عامل تعاونی‌های بخش کشاورزی استان خوزستان در نشست خبری به بیان مسائل مشکلات مربوط به بخش کشاورزی پرداختند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی کشاورزی دامداران استان خوزستان بیان داشت: یکی از مشکلات بارز دامداران در خوزستان نرخ فروش شیر خام است که هزینه‌های دامداران را جبران نمی‌کند.

وی تصریح کرد: برای حل مشکل کاهش مصرف لبنیات در کشور، نیاز به ترویج مصرف شیر و لبنیات وجود دارد که این امر توسط تبلیغات صدا و سیما امکان‌‌پذیر است.

وی با اشاره به ذخایر نفت و گاز استان خوزستان بیان داشت: تامین اعتبار خرید تضمینی شیرخام با مشکل مواجه است و با توجه به افزایش 6 درصدی قیمت لبنیات و از طرفی کاهش مصرف این محصول، موافق افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی نیستیم زیرا افزایش قیمت منجر به کاهش مصرف خواهد شد که همین امر در بسیاری از موارد هزینه‌های دامداران را نیز جبران نمی‌کند.

همچنین در این نشست مدیر عامل اتحادیه تعاون کشاورزی زنبورداران استان خوزستان با اشاره به تشکیل صندوق زنبور عسل بیان داشت: برای رفع مشکل فروش و بازاریابی محصول عسل سه شعبه خرید وفروش در استان خوزستان ایجاد شده که بعد از بررسی‌های لازم بر روی محصول ارائه شده توسط زنبورداران در این مراکز به طور مستقیم به فروش می‌رسد.

امین کریمی افزود: با تشکیل صندوق زنبور عسل بسیاری از مشکلات زنبورداران رفع شده‌است و با توجه به اینکه عسل کونار در این استان تولید می‌شود بازار خوبی در کشورهای عربی دارد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان خوزستان با اشاره به جولان دلالان در بازار فروش این محصول بیان داشت: برخی دلالان هر کیلو عسل را به قیمت 150 تا 200 هزار تومان به فروش می‌رسانند در حالی که قیمت این محصول در این استان 25 تا 30 هزار تومان است.

کد خبر : ۳۳۶۳۹۷