خبرگزاری کار ایران

سخنگوی زیمنس اعلام کرد:

بعد از اعلام لغو تحریم کارشناسان ما در تهران هستند / قراردادی را با راه‌آهن ایران امضا کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۵۷۰

سخنگوی شرکت زیمنس از آمادگی این شرکت برای اجرای تفاهم نامه منعقد شده در خصوص راه آهن خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز روز گذشته سخنگوی شرکت زیمنس در نشست مطبوعاتی خود گفت: ما قراردادی در خصوص گسترش همکاری بین راه آهن ایران و صنایع زیمنس به امضا رسانده‌ایم که قرار است مطابق این توافقنامه در تامین لوکوموتیو و برقی کردن برخی از خطوط راه آهن با این کشور همکری کنیم.

وی افزود: درحال حاضر منتظر رفع تحریم‌ها و اعلام آن هستیم و به محض اینکه این خبر رسمی بشود کارشناسان ما به تهران خواهند رفت تا تفاهم نامه منعقد شده را اجرا کنند.

سخنگوی زیمنس از بیان جزئیات این تفاهم نامه خودداری کرد اما وب سایت رسمی وزارت راه و ترابری برخی از این جزئیات را اعلام کرده است.

پیش از وضع تحریم‌ها آلمان مهمترین شریک اروپایی ایران بود.

میزان صادرات کالا از آلمان به ایران که در سال ۲۰۰۶ میلادی، ۴.۱ میلیارد یورو برآورد شده بود، در سال ۲۰۱۳ به ۱.۸ میلیارد یورو رسید. هر چند که صادرات آلمان به ایران بعد از توافق موقت ژنو در اواخر سال ۲۰۱۳ حدود ۳۰ درصد رشد کرد.

پس از توافق هسته‌ای وزیر اقتصاد آلمان به همراه هیاتی از نمایندگان شرکت‌های آلمانی به تهران سفر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز