خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت انبوه سازان سارینا کیش در گفت و گو با ایلنا:

تابع قوانین پیش فروش هستیم / دولت باید حافظ منافع سرمایه‌گذاران هم باشد

تابع قوانین و مقررات پیش فروش هستیم و تمام مدارک و اسناد قانونی پیش فروش را به وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت انبوه سازان سارینا کیش با بیان اینکه دولت همانطور که حافظ منافع مردم است باید از سرمایه گذاران هم حمایت کند گفت: تابع قوانین و مقررات پیش فروش هستیم و تمام مدارک و اسناد قانونی پیش فروش را به وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده‌ایم.

حسین شیخ محمدی در گفت وگو با خبرنگارایلنا ضمن تشکر از حمایت های آقای ترکان (دبیر شورای عالی مناطق آزاد) و آقای مونسان (مدیرعامل منطقه آزاد کیش) اظهار داشت: حمایت های مسئولان انگیزه سرمایه گذاری در داخل کشور را افزایش می دهد و از خروج سرمایه ها جلوگیری می کند.

وی با تاکید براینکه در مسیری گام برمی داریم که سیستم قضایی و مدیریت کشور تعریف کرده اند گفت: در جریانی حرکت می کنیم که مقام معظم رهبری تعیین کننده آن مسیر بوده و به عنوان خط مشی نظام تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت انبوه سازان سارینا کیش گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی است و واقعاً سرمایه گذاران در این شرایط اقتصادی برای جلوگیری از خروج سرمایه از کشور مقاومت می کنند و امروز با وجود مشکلات متعددی در حال ادامه فعالیت های عمرانی هستیم.

photo_2016-01-09_15-30-55

وی ادامه داد: به طور قطع سرمایه گذارانی که در مسیر قانونی فعالیت می کنند بخشی از اقتصاد مقاومتی هستند و پایداری و ایستادگی سرمایه گذاران در شرایط رکود اقتصادی همان اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است.

شیخ محمدی گفت: ما هم می‌توانستیم مانند عده‌ای سرمایه‌های خود را در بانک ها سرمایه گذاری کنیم و از سود مطمئنه آن بهره ببریم. اما براساس فرمایشات رهبری و مسئولین نظام و دولت در مسیر تولید قدم برمی داریم و به دنبال تولید و اشتغالزایی در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه عده ای با شایعه پراکنی ها قصد زمین زدن کارآفرینان و سرمایه گذاران را دارند گفت: معتقدم مسئولین باید این فضای سنگین را بشکنند و با شایعه پراکن ها که باعث هدر رفت سرمایه ها می شود برخورد کنند.

مدیرعامل شرکت انبوه سازان سارینا کیش با بیان اینکه این انتظار را داشتیم که قبل از رسانه‌ای کردن موضوع سارینا، وزارت راه و شهرسازی در ابتدا با ما وارد مذاکره شود گفت: نباید قبل از اینکه صحبت های ما را بشنوند موضوع پروژه سارینا2 را به این شکل اطلاع رسانی و خبری می کردند.

photo_2016-01-09_15-31-12

وی تاکید کرد: قوانین حاکم بر مناطق آزاد با سرزمین اصلی متفاوت است اما ما از تمام قوانین حاکم بر کشور تمکین می کنیم. اگر وزارت راه و شهرسازی این روحیه را در ما نمی‌دید و یا با مقاومت مدیریت سارینا2 برای تمکین از قوانین مواجه می شد باید تذکر، اخطار و موضوع را رسانه‌ای می‌کرد اما هیچ یک از این اتفاقات رخ نداد و ما در جریان الزام این قوانین نبودیم.

وی با اشاره به ارائه مدارک قانونی و اسناد پیش فروش پروژه سارینا2 به وزارت راه و شهرسازی گفت: تمام مدارک قانونی را به وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده ایم و وزارت راه و شهرسازی هم نامه ای به اداره راه و شهرسازی بندرعباس با قید فوریت برای بررسی موضوع ارسال کرده است.

وی با انتقاد از رفتار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر کنار هم گذاشتن دو پروژه سارینا کیش و پدیده شاندیز گفت: سارینا 2 هرگز نسبت به سهام فروشی اقدام نکرده و اساساً قرار نیست سهام فروشی کنیم. البته نمی خواهیم در برابر عملکرد وزارت راه و شهرسازی هم جبهه گیری کنیم و اساساً سارینا2 سهامی خاص است و نه عام.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران در یک فضای امن و مطمئن می توانند سرمایه گذاری و فعالیت کنند ادامه داد: نباید از تبلیغات سارینا در سطح ملی سوءبرداشت می شد و این در حالی است که تبلیغات سرمایه گذاری در کشورهای همسایه از جمله ترکیه، قبرس، امارات در سطح کشور به وفور دیده می شود.

شیخ محمدی تاکید کرد: هیچ تحکم و اخطاری بابت پروژه سارینا کیش داده نشده است و اصلاً وارد این مراحل هم نشده است.

مدیرعامل شرکت انبوه سازان سارینا کیش گفت: معتقدم همانطور که دولت حافظ حقوق مردم است باید همانطور حافظ منافع و فعالان اقتصادی باشد.

وی با بیان اینکه اگر پروژه ای متوقف شود به طور قطع زیان آن به مردم و پیش خریدان هم وارد می شود ادامه داد: توقف یک پروژه به معنای از بین رفتن حقوق بیت المال است و البته نظر وزارت راه و شهرسازی هم حمایت از پروژه هایی است که مسیر قانونی را طی کرده باشند.

شیخ محمدی با بیان اینکه تاکنون 15 الی 18 درصد پروژه پیش فروش شده است گفت: از 848 واحد تجاری این مجموعه تاکنون 265 واحد پیش فروش شده است و از 48 هزار متر مربع مفید این بنا حدود 9 هزار متر مربع را پیش فروش کرده ایم که البته این تعداد واحد پیش فروش متراژهای مختلفی دارند.

وی تاکید کرد: آن قدر رکود بازار عمیق است که فروش واحدهای تجاری بسیار سخت شده گفت: برای خرید واحدها صف نکشیده اند و این در حالی است که این برخوردهای دولت هم باعث بدنامی پروژه و ریزش متقاضی و در نهایت ادامه وضعیت رکود می شود.

شیخ محمدی با اشاره به بروکراسی پیچیده برای اخذ مجوزهای قانون پیش فروش گفت: دسترسی به این مجوزها باید یک مسیر مشخصی داشته باشد. این در حالی است که نهادهای متعددی درگیر صدور مجوزها هستند.

وی با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاران از خروج سرمایه جلوگیری می کند گفت: معتقدم باید واسطه گران از فرآیند مذاکره بین دولت و سرمایه گذاران حذف شود و پروسه مذاکرات باید شفاف و مستقیم باشد.

کد خبر : ۳۳۶۶۶۱