خبرگزاری کار ایران

در میان مخالفت و ابراز نارضایتی روسای اتحادیه‌ها استاندار تهران اعلام کرد:

نمایشگاه بهاره سیاست دولت است و باید برگزار شود

در همایش سالیانه اتاق اصناف تهران استاندار تهران با بیان اینکه سالانه 22 تا 25 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود گفت: 60 درصد کالاهای قاچاق به تهران آمده و سپس از اینجا بازپخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، حسین هاشمی در همایش سالیانه اتاق اصناف تهران اظهار داشت: در گذشته گرانفروشی از تجاوز به حقوق دیگران در میان صنوف وجود نداشته و بازاریان کشور به عنوان معتمد مورد احترام مردم بودن و وجوهی را که به عنوان خمس پرداخت می‌کردند کاملا پاک بود اما اکنون همه به دنبال سود هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بین دولت و اصناف همدلی و همزبانی وجود دارد و تعزیرات نیز همکاری‌های لازم را با اصناف انجام می‌دهد اما ما به این سازمان اعلام کرده‌ایم که برای برخورد با اصناف متخلفین به سراغ دانه درشت‌ها بروند.

هاشمی تصریح کرد: 400 تا 500 پرونده‌ای که بنده در این مورد بررسی کرده‌ام مربوط به تخلفات جزئی بوده است که برخورد با آنها تاثیری ندارد بلکه باید به دنبال برخورد با تخلفات بزرگتر بود.

استاندار تهران افزود: سیاست‌های ما در این خصوص پیش‌بینی و پیشگیری است و از این طریق به دنبال مبارزه با صنوف متخلف هستیم.

وی با اشاره به ملاقات خود با معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در این ملاقات من به ایشان گفتم که در استان تهران بایستی دو بخش صنف و صنایع به عنوان اولویت ساماندهی مورد توجه قرار گیرد به طوری که اکنون دارای صنوف و صنایعی هستیم که دارای عمری به اندازه حضرت نوح هستند و محیط زیست را آلوده می‌کنند.

استاندار تهران با اشاره به مشکلات صنوف بدون مجوز گفت: به دلیل اینکه در تهران در مواردی برای صنایع مجوز صادر نمی‌شود شاهد این هستیم که این فعالیت‌ها در غالب صنوف کوچکتری صورت می‌گیرد که ما برای ساماندهی این فعالیت‌ها به دنبال انتقال آنها به شهرک های صنعتی هستیم.

استاندار تهران افزود: برای این  منظور 12 هزار هکتار زمین برای شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شده است تا بتوانیم این صنایع را به آنجا انتقال دهیم.

هاشمی تصریح کرد: ما مجری این امر نیستیم بلکه هماهنگ کننده هستیم و مسیر را برای صنایع فراهم می‌کنیم تا مشکلی برای استقرار آنها وجود نداشته باشد.

60 درصد کالاهای قاچاق وارد تهران می‌شود

استاندار تهران در ارتباط با معضل قاچاق گفت: باوجود اینکه تهران از مرزهای کشور فاصله دارد 60 درصد از کالاهای قاچاق به تهران می‌آیند و از اینجا بازپخش می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: جای سوال دارد این کالاهای قاچاق از چند شهر بدون مشکل گذر می‌کنند تا به استان تهران برسند.

هاشمی با اشاره به میزان کالای قاچاق کشف شده در کشور گفت: سالانه 22 تا 25 میلیارد تومان کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود در حالی که از این رقم تنها هزار و 400 میلیارد تومان آن کشف می‌شود که این مبالغ در مواردی حتی هزینه‌های کارمندان این سازمان را نمی‌دهد.

هاشمی با اشاره به دستفروشان تهران گفت: این ساماندهی دستفروشان در تهران به عهده شهرداری است. استانداری تنها در مواردی که مسائل امنیتی ایجاد شود دخالت می‌کند.

هاشمی همچنین درخصوص برگزاری نمایشگاه های فصلی و نمایشگاه‌های غیرمجاز در استان تهران گفت: استانداری سعی دارد که جلوی برگزاری این نمایشگاه‌ها گرفته شود و در این خصوص متقاضیان برگزاری نمایشگاه‌ها باید مجوزهای خود را از سازمان صنعت معدن و تجارت استان و اصناف بگیرند.

وی یادآور شد: در سالهای گذشته نمایشگاه‌های بهاره به شکل مناسبی برگزار شد و مردم از برگزاری آن رضایت داشتند که این امر باعث غرور بنده است اما در سال جاری نمایشگاه بهاره نیز برگزار خواهد شد که برای آن 4 منطقه در نظر گرفته شده است که با توجه به افزایش تقاضا ممکن است این تعداد افزایش پیدا کند.

استاندار تهران در حالی که با انتقادات رؤسای اتحادیه‌های موجود در این اجلاس روبرو شده‌بود گفت: نمایشگاه‌های فصلی باید برگزار شود و جز سیاست‌های دولت است اما ما می‌توانیم درباره تعدا این نمایشگاه‌ها گفتگو و صحبت داشته باشیم.

هاشمی همچنین در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به عملکرد اتاق اصناف ایران در ارائه پیشنهادهای خود در برنامه ششم توسعه گفت: اتاق بازرگانی در این ارتباطات نسبت به گذشته فعالیت و پیگیری‌های بیشتری برای رسیدن به خواسته‌های خود داشته است که ما از اتاق اصناف می‌خواهیم به همین روند ادامه دهد. 

کد خبر : ۳۳۶۹۴۳