خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی:

تحریم‌ها کاکردهای نظام بانکی را محدود کرد

تحریم‌هایی که در سال‌های گذشته در نظام بانکی کشور روا داشته شد کارکردهای نظام بانکی را در زمینه خدمت به تولید، اقتصاد ملی و حمایت از کارآفرینان اقتصادی کشور محدود کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی دیوان‌دری در پنجمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع گسترش ارتباطات بین‌المللی، فرصت‌ها و چالش‌ها که صبح امروز در مرکز همایش های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد اظهار داشت: تحریم‌هایی که در سال‌های گذشته در نظام بانکی کشور روا داشته شد کارکردهای نظام بانکی را در زمینه خدمت به تولید، اقتصاد ملی و حمایت از کارآفرینان اقتصادی کشور محدود کرد.

وی افزود: امیدواریم با شرایط جدید نظام بانکی همانند گذشته نقش خود را پیدا کند و همانند سال‌های پیش از تحریم شود

دیوان دری با بیان اینکه نظام بانکی موتور محرک اقتصاد است خاطرنشان کرد: اولین اثر پیشرفته نظام بانکی هموارسازی جاده توسعه کشور است.

وی گفت: در شرایط تحریمی ایران سهم بزرگی در پیشرفت‌های آی‌تی داشت و بانکداران شرکت‌های فناوری اطلاعات فعالیت‌های خوبی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها در حوزه آی‌تی مربوط به سال‌های اخیر و مسائل هسته‌ای نبود و ما بعد از انقلاب در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار تحریم شدیم که اگر موفقیتی در این حوزه نائل شده باید قدردان مردان و زنان کارآفرین بود.

کد خبر : ۳۳۷۱۴۳