خبرگزاری کار ایران

صادرکننده برتر فرش دستبافت در گفت‌وگو با ایلنا:

بخش خصوصی باید تولید و صادرات را افزایش دهد

تا زمانی که بخش خصوصی به طور واقعی در تجارت فعالیت نداشته باشد بازار از رکود خارج نخواهد شد. بنابراین باید با حمایت از بخش خصوصی تولید و صادرات را افزایش داد تا بازار از رکود خارج شود.

صادرکننده برتر فرش دستبافت ایران واگذاری فعالیت‌های اقتصادی به بخش خصوصی را یکی از راهکارهای برون رفت از رکود اقتصادی در کشور عنوان کرد.

احد عظیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با حذف تحریم‌ها که تا چند روز آینده محقق خواهد شد و تاثیر آن بر وضعیت صادرات محصولات ایرانی به خصوص فرش دستبافت، بیان داشت: زمانی که بسیاری از کشورهای جهان درهای خود را به روی محصولات ایرانی بستند و تحریم شرایط سختی را برای صادرکنندگان به وجود آورد، هنر بسیاری از صادرکنندگان این بود که با روش‌های مختلف بازار برخی محصولات از جمله فرش دستبافت ایرانی را در کشورهای هدف حفظ کنند.

احد عظیم‌زاده که 5 سال متوالی به عنوان صادرکننده برتر فرش دستبافت ایران انتخاب شد تاکید کرد: با حذف تحریم‌ها درهای بسیاری برای ورود به بازارهای جهانی برای محصولات ایرانی باز خواهد شد و اگر تا الان صادرکنندگان به دنبال خریداران بوده‌اند از این به بعد این قضیه بالعکس خواهد شد.

وی افزود: رونق صادرات منجر به ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور خواهد شد و با حذف تحریم‌ها، سرمایه زیادی به کشور ایران سرازیر خواهد شد که یکی از علت های آن امنیت بالای ایران در منطقه خاورمیانه است که همین امر سرمایه‌گذاران را ترغیب به سرمایه‌گذاری در ایران می‌کند.

عظیم‌زاده با اشاره به اینکه دولت باید در درجه اول اقتصاد را به دست بخش خصوصی بسپارد افزود: برخی ارگان‌ها تبدیل به بخش خصوصی شده‌اند در صورتی که تجارت نباید در دست ارگان خاصی باشد. مثلاً بانک‌ها 20 شرکت مختلف تاسیس کرده اند و به جای بانکداری مشغول به تجارت هستند و همین مسئله بخش خصوصی واقعی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

صادرکننده برتر فرش دستبافت ایران در پایان بیان داشت: تا زمانی که بخش خصوصی به طور واقعی در تجارت فعالیت نداشته باشد بازار از رکود خارج نخواهد شد. بنابراین باید با حمایت از بخش خصوصی تولید و صادرات را افزایش داد تا بازار از رکود خارج شود.

کد خبر : ۳۳۷۲۶۵