خبرگزاری کار ایران

کارشناس بانکداری الکترونیک در گفتگو با ایلنا:

الزام رعایت کیفیت به جای کمیت در بانکداری الکترونیک

هم اکنون بانکها به دنبال استاندادهایی هستند که بر روی زیرساخت 20 ساله بانکها ساخته شده و با استاندادهای جهانی مطابقت داشته باشد.

تبریزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که شرایط بانکداری الکترونیک را در ایران چطور ارزیابی می کنید؟ اظهار داشت: ظرفیت‌ها و استانداردهای خوبی در بخش آی تی و بانکداری الکترونیک وجود دارد و هم اکنون در همه بانک‌ها و شرکت‌ها با تمامی محدودیت‌هایی که بوده ظرفیت های خوبی ساخته شده است.

وی افزود:  هم اکنون بانک‌ها به دنبال استاندادهایی هستند که بر روی زیرساخت 20 ساله بانک‌ها ساخته شده و با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد.

تبریزی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا با توجه به سرمایه گذاری‌هایی که شده خروجی خوبی در خصوص آی تی و بانکداری نداشته‌ایم و به نظر تنها بحث رقابت مطرح بوده است؟ گفت: در ابتدا همه چیز در خصوص کیمیت مطرح بود تا بتوانیم فرهنگ کارت الکترونیک در جیب مردم را جا بیاندازیم .

وی افزود: در گذشته مجبور بودیم کارت را به زور به مردم بدهیم و به زور دستگاه پوز و فروش در محل کار افراد نصب کنیم اما در حال حاضر افرادی هستند که به شدت به دنبال این هستند که یک بانک در محل کار آنها یک پوز نصب کند .

وی ادامه داد: البته باید به سمت کیفیت برویم و هزینه های خود را با توجه به کمیت کاهش دهیم و هزینه بالاتری نسبت به آنچه داریم نداشته باشیم.

این کارشناس بانکداری الکترونیک تصریح کرد: چالش اصلی نقش حاکمیتی  بانکها و شرکت های آی تی است که باید نقششان مشخص شود و مورد بعدی اینکه هزینه های بانکی کاسته شود.

وی افزود‌:در گذشته در آی تی ما ناگزیر به هزینه کردن بودیم و در حال حاضر می توانیم این هزینه ها را کارآمدتر کنیم.

اما هر بانکی به دنبال این بوده که خواسته های مشتریان خود را برآورده کند.

 

کد خبر : ۳۳۷۳۱۶