خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور اراضی کشور خبر داد:

تبدیل 10 هزار هکتار باغ داخل شهری به مسکن در تهران

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی امروز یک ضرورت است، گفت: سند دار کردن زمین‌های کشاورزی در اولویت اول این سازمان است.

به گزارش ایلنا، قباد افشار بر حفاظت از باغات در داخل کلانشهرهایی همچون تبریز تاکید کرد و افزود: متاسفانه در تهران حدود ۱۰ هزار هکتار باغ داخل شهری به مسکن تبدیل و تغییر کاربری یافته است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۹۲ یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور تغییر کاربری یافته است و دیگر امکان تولید در آن‌ها وجود ندارد، ادامه داد: رویکرد دولت یازدهم مبتنی بر عقلانیت و آینده نگری و توجه به محیط زیست و منابع پایه کشور است.

وی با بیان اینکه دولت دو ماموریت عمده را در این خصوص دنبال می‌کند، اظهارداشت: تامین امنیت غذایی جامعه و حفظ منابع پایه که تامین امنیت غذایی منوط به حفاظت از منابع طبیعی که شامل آب، خاک و اراضی کشاورزی و ایجاد تعادل در فضای اکولوژیکی بین کشاورزی و منابع طبیعی است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه طرح کاداستر اراضی کشاورزی در بسیاری از نقاط کشور در حال اجرا است، گفت: از مزایای این طرح حل مسائل حقوقی مردم بر سر اراضی است. طرح کاداستر اراضی کشاورزی شامل عکسبرداری و تهیه نقشه جامع از اراضی کشاورزی در یک منطقه است و بانک اطلاعات اراضی با اجرای این طرح تکمیل می‌شود.

افشار، بخشی از مزایای تهیه نقشه و اطلاعات جامع از اراضی را راه حل مسائل حقوقی مردم و خُرده مالکی ذکر کرد و گفت: با سنددار کردن اراضی بسیاری از تسهیلات و امکاناتی که دولت برای کشاورزان در نظر گرفته است، آسان‌تر به آنان می‌رسد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: کارگروه رفع تداخل‌ها در همه استان‌ها به بررسی مالکیت زمین‌ها می‌پردازد که اختیارات و تصمیم‌گیری‌ها نیز به استان واگذار شده است.

کد خبر : ۳۳۷۸۱۴