خبرگزاری کار ایران

مسئول سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد؛

پیش بینی خرید 250 هزار تن ذرت خوزستان

مسئول تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان میزام خرید ذرت این استان به روش قیمت تضمینی را 250 هزار تن پیش بینی کرد.

مسعود احمدی-مسئول تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان- در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص طرح قیمت تضمینی ذرت که در استان خوزستان طبق ابلاغیه هیات وزیران بصورت پایلوت اجرایی شد بیان داشت: این طرح از طرفی بار مالی دولت را کاهش داده است و از طرف دیگر به دلیل پرداخت به موقع مبلغ ذرت خریداری شده به کشاورزان مورد استقبال قرار گرفته است.

احمدی با اشاره به ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی اظهار داشت: بر اساس ماده 33 کشاورزان می توانند محصول خود را حتی بصورت خرد در بورس کالا عرضه کنند و به همین خاطر در سال جاری ذرت خوزستان بصورت پایلوت در بورس کالا عرضه شده است.

مسئول تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با اشاره به میزان خرید ذرت خوزستان بیان داشت: تا امروز حدود 220 هزار تن ذرت تر خریداری شده است که 180 هزار تن به ذرت خشک تبدیل شده است؛ البته از این میزان حدود 156 هزار تن از طریق بورس معامله شده است.

کد خبر : ۳۳۷۸۸۶