خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی تهران:

دولت برای عبور از رکود به بخش خصوصی نیاز دارد

:دولت به این نتیجه رسیده است که اگر به دنبال رشد اقتصادی 6 تا 8 درصدی باید به بخش خصوصی بهای لازم را بدهد .

رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص مشکلات بخش خصوصی در دوران پسابرجام گفت: با توجه به اینکه ظرف روزهای آینده تحریم‌ها لغو خواهد شد ما باید خود را برای آن زمان و استفاده از فرصت‌های پیش آمده مهیا کنیم این درحالی است که بخش خصوصی ما از عدم مدیریت صحیح، شفاف نبودن فعالیت های مالی و تجاری و برند سازی که سبب شده ما در بازارهای صادراتی ضعیف باشیم، رنج می‌برد.

مسعود خوانساری افزود: اتاق تهران و بخش خصوصی در همین راستا سعی کرده با هیئت‌های خارجی که به ایران سفر می‌کند بیشترین تعامل را داشته باشد و با برگزاری نشست های مشترک و ملاقات های B to B از این فرصت ایجاد شده به بخش خصوصی تحرک لازم را بدهد.

وی افزود: دولت به این نتیجه رسیده است که اگر به دنبال رشد اقتصادی 6 تا 8 درصدی باید به بخش خصوصی بهای لازم را بدهد و از طرفی  باید سال آینده 800 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کند که این مهم با همکاری بخش خصوصی امکان تحقق دارد.

وی تصریح کرد: اگر ما بخواهیم تجربه خصوصی‌سازی دهه گذشته تکرار نشود و دوباره خصولتی‌ها به وجود نیایند باید بخش خصوصی فعالی داشته باشیم.

رئیس اتاق تهران با اشاره به رکود بازار و مشکلات به وجود آمده برای بخش خصوصی گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل رکود ثابت ماندن نرخ ارز است. ما بارها اعلام کردیم که این چند نرخی بودن ارز به ضرر اقتصاد است و باید ارز تک نرخی و آن هم به صورت شناور باشد و بازار قیمت را تعیین کند.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی ما نسبت به سه سال گذشته تغییرات زیادی داشته اما چگونه هنوز قیمت ارز ثابت مانده است. این موارد نشان می دهد که اقتصاد ما تا چه حد بیمار است.

کد خبر : ۳۳۷۹۸۱