خبرگزاری کار ایران

معاون بازرگانی نفت و گاز مپنا در گفت‌و‌گو با ایلنا:

استفاده از ظرفیت داخلی در قراردادهای جدید نفتی قطعی است

مرعشی گفت: قطعا در قراردادهای جدید نفتی شرایطی فراهم می‌شود که بیش از گذشته از ظرفیت‌های داخل کشور استفاده شود.

ناصر مرعشی معاون بازرگانی نفت و گاز مپنا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به پروژه‌های در حال انجام گروه صنعتی مپنا در حوزه نفت و گاز گفت: ما تاکنون سهم قابل توجهی در اجرای پروژه‌های پالایشگاهی فازهای ۱۳ و ۱۴ پارس جنوبی در بخش ایستگاه‌های تقویت فشار داشته‌ایم.

وی با اشاره به بومی سازی و انتقال دانش فنی ساخت تجهیزات توربین گازی با ظرفیت ۲۵ مگاوات تحت لیسانس یکی از شرکت‌های بین المللی خارجی افزود: در بخش بالادست در زمینه مطالعات مهندسی نیز ظرفیت بالایی داریم و بخش عمده‌ای از پروژه لرزه نگاری فلات قاره در خلیج فارس با مساحت بالغ بر ۲۰۰۰ کیلومتر مربع را با استفاده از ظرفیت مشارکت خارجی انجام داده ایم.

مرعشی همچنین تصریح کرد: در بخش حفاری علاوه بر دکل‌های خشکی در منطقه خوزستان در دریا نیز برای شرکت نفت فلات قاره در حال کار هستیم و برنامه داریم که با جدیت در صنعت حفاری کارمان را ادامه دهیم علاوه بر حفاری توانستیم یازده سرویس خدمات فنی حفاری را هم به این مجموعه اضافه کنیم.

 وی در ادامه اظهار داشت: قطعا در قراردادهای جدید نفتی مسئولین حق استفاده از ظرفیت داخلی و رعایت حقوق سازندگان داخلی را لحاظ می‌کنند و شرایطی فراهم می‌شود که بیش از گذشته از ظرفیت‌های داخل کشور استفاده شود.

کد خبر : ۳۳۸۰۹۱