خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو خبر داد:

هندی‌ها در چابهار و راه‌آهن ایران سرمایه گذاری می‌کنند

اکنون بسیاری از موانعی که بر سر انتقال تکنولوژی و تامین مالی بوده برداشته شده و امیدواریم که اثرات توسعه ای را در صنعت برق نشان دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید چیت چیان وزیر نیرو پس از دیدار مونیکا گاندی وزیر توسعه و امور زنان هندوستان با اشاره به موضوع مذاکرات دو طرف اظهار داشت: در این جلسه در خصوص موضوع بنیاد جهانی که مراسم آن در تهران برگزار شد صحبت شد و همچنین در زمینه چگونگی فعالیت و همکاری موسسات دو کشور در زمینه انرژی های تجدید پذیر بحث و تبادل نظر شد.

وی با اشاره به اینکه کشور هندوستان در زمینه انرژی های تجدید پذیری پیشرفت قابل توجهی داشته تصریح کرد: مطمئنا همکاری با موسسات هندی می تواند به نفع هر  دو کشور و منطقه باشد.

چیت چیان در ادامه خاطرنشان کرد: مساله دیگر مورد بحث در این دیدار نقش بانوان در فعالیت های اجتماعی به خصوص صنعت آب و برق بوده  و گزارشی از این موضوع ارایه شد که مورد توجه طرف هندی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای ما مهم است که زنان ایرانی در سطوح مدیریتی و کارشناسی حضور جدی داشته باشند ضمن اینکه زنان به عنوان نیمی از جامعه می توانند در مدیریت مصرف آب نقش جدی و تاثیر گذار داشته باشد.

وزیر نیروی کشور مان مذاکره در زمینه سرمایه گذاری در بندر چابهار و راهن ایران را نیز ازجمله موضوعات مورد علاقه هندی ها عنوان کرد و افزود: بنده از طرف دولت ایران علاقمندی کشور را در زمینه حضور هندی ها در این بخش از اعلام کردند و طی روزهای آینده که هیات ویژه از کشور هندوستان به ایران سفر می کنند قدم های اجرایی در مذاکراتی که با وزیر راه و شهرسازی خواهد شد برداشته می شود.

چیت چیان درباره تاثیر اجرایی شدن برجام در صنعت  انرژی کشور نیز اظهار داشت: اکنون بسیاری از موانعی که بر سر انتقال تکنولوژی و تامین مالی بوده برداشته شده و امیدواریم که اثرات توسعه ای را در صنعت برق نشان دهد.

کد خبر : ۳۳۹۷۰۰