خبرگزاری کار ایران

عضو کابینه دولت اصلاحات در گفت وگو با ایلنا:

فقط 7 هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی محقق شده است/ LC ریالی جواب می دهد

asdasd
کد خبر : ۳۴۰۲۴۰

وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات با بیان اینکه تا سه ماه سوم سال جاری تنها 7 هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی کشور محقق شده است، گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال 15 هزار میلیارد تومان از بودجه 41 هزار میلیارد تومانی بودجه عمرانی تخصیص داده شود.

احمد خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: با توجه به افت قیمت نفت و کاهش درآمدها، دولت در تنگای شدید منابع مالی قرار دارد و پیش بینی می‌شود تا پایان سال تنها یک سوم بودجه عمرانی محقق شود.

وی با بیان اینکه تا سه ماه سوم، 7 هزار میلیارد تومان از بودجه، تخصیص داده شده است، تاکید کرد: بودجه عمرانی سال 95 هم به طور کامل محقق نمی‌شود اما افزایش دادن سقف بودجه باعث بالا رفتن توقع  می شود این در حالی است  که دولت توان تحقق این اعتبارات را ندارد.

عضو کابینه دولت اصلاحات گفت: برآورد می شود که از 41 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی تا پایاین سال از 15 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شود و نمی توان انتظار داشت که سال آینده هم بودجه عمرانی به طور کامل اختصاص داده شود.

خرم با تاکید بر اینکه تنها راه برای پیش بردن پروژه های عمرانی جذب فاینانس و سرمایه گذار خارجی است، ادامه داد: در این شرایط سرمایه گذار داخلی هم توان سرمایه گذاری ندارد و البته سرمایه گذار خارجی هم به شرط ثبات اقتصادی وارد بازار ایران می شود.

وی افزود: تجربه نشان می دهد که فاینانسرها تا زمانی اطمینان کامل نداشته باشند و فضا را برای سرمایه گذاری مساعد نبینند، وارد پروژه های کلان نمی شوند  و برای محک زدن شرایط بازار و فضای اقتصادی ایران، از پروژه های خرد شروع می کنند.

خرم با بیان اینکه بخش خصوصی داخلی در این شرایط توان سرمایه گذاری را ندارد، ادامه داد: اغلب پروژه‌های عمرانی نیمه تمام زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی هستند و بخش خصوصی تنها در شرایطی وارد این پروژه ها می شود که سودده باشند.   

وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات با بیان اینکه یکی از راهکارهای نجات دهنده در بخش اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و زیرساخت‌ها باز شدن LC است، ادامه داد:  معتقدم در ایران در بازه زمانی که فاینانسرهای خارجی به فضای اقتصادی کشورمان اعتماد کنند،  LC ریالی جواب می‌دهد. روش هم این است که منابعی را دولت در چند بانک عامل سپرده می‌کند چیزی شبیه به وجوه اداره شده و پیمانکار بعد از عقد قرارداد و اعلام صورت وضعیت و بعد از اینکه صورت وضعیت به تایید رسید، از بانک تسهیلات تعریف شده را اخذ می‌کند.

وی افزود: از طرف دیگر LC ریالی هم دیگر معطل تامین اعتبار نمی‌ماند و خزانه در طول مدت مشخص برای مثال ۱۰ سال اعتبار را به سیستم باز می‌گرداند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز