خبرگزاری کار ایران

فردا انجام می‌شود؛

حضور غول‌های هواپیماساز در اجلاس هوانوردی 2016 تهران

معاون دفتر برنامه‌ریزی، راهبردی و همکاری‌های بین‌المللی شرکت فرودگاه‌های کشور از حضور شرکت‌های بزرگ هواپیماساز ایرباس،‌ بمباردیه، ای‌تی‌آر، ام‌بر ایر در اجلاس هوانوردی 2016 تهران خبر داد و گفت: از بین غول‌های هواپیماساز تنها بوئینگ به علت مشکلات اخذ ویزا در اجلاس فردا حضور ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمدرضا بیاتی در نشست خبری صبح امروز با اشاره به حضور شرکت‌های بزرگ هواپیماساز در اجلاس بین‌المللی هوانوردی 2016 در تهران اظهار کرد: اجلاس هوانوردی 2016 فردا با حضور 160 شرکت کننده خارجی از 35 کشور جهان شروع خواهد شد که شرکت‌هایی مانند ایرباس، بمباردیه و ام‌بر ایر حضور جدی دارند.

وی با بیان اینکه تفاوت صنعت هوانوردی با سایر صنایع این است که قدرت اصلی این صنعت در دست چند کشور بزرگ و معتبر است گفت: با حضور شرکت‌های بزرگ و معتبر تولید کننده هواپیما در این اجلاس می‌توانیم به صورت مستقیم با آنها وارد مذاکره شویم.

معاون دفتر برنامه‌ریزی، راهبردی و همکاری‌های بین‌المللی شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: در این اجلاس شرکت‌های هواپیماساز، اجاره‌دهنده، و ارائه کننده خدمات فرودگاهی و ناوبری حضور خواهند داشت و با توجه به سیاست‌های دولت و همچنین کاهش قابل توجه قیمت نفت، تمرکز نوسازی ناوگان، براساس تامین هواپیما از طریق لیزینگ و اجاره به شرط تملیک است.

بیاتی با بیان اینکه در این اجلاس فاینانسرهای جهانی و تامین کنندگان مالی دنیا حضور خواهند داشت گفت: علیرغم تمام مشکلاتی که در چند هفته اخیر در منطقه پیش آمد استقبال قابل توجهی برای حضور در این اجلاس از سوی کشورهای منطقه و صاحب صنعت هوانوردی انجام شد.

وی ادامه داد: یکی از استراتژی‌های صنعت هوانوردی کشورمان پس از نوسازی ناوگان، توسعه فرودگاه‌های بین‌‌المللی و داخلی است که در این اجلاس هم شرکت‌های معتبر ارائه کنندگان خدمات فرودگاهی حضور دارند.

بیاتی افزود: از جمله شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فرودگاهی لوفتانزا تکنیک است و قرار است از این پس مهندسی و تعمیر نگهداری هواپیما با مشارکت شرکت‌های داخلی و خارجی معتبر انجام شود.

معاون دفتر برنامه‌ریزی، راهبردی و همکاری‌های بین‌المللی شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به حضور شرکت‌های قدر هواپیماساز در اجلاس هوانوردی 2016 تهران گفت: در حال حاضر ناوگان هوایی کشورمان به هواپیماهای میانبرد و کوتاه برد نیاز دارد که با این هدف‌گذاری از شرکت‌های ایرباس، ام‌بر ایر از برزیل، بمباردیه از کانادا و ای‌تی‌ار دعوت کرده‌ایم که د ر این بین تنها بوئینگ حضور ندارد.

وی با اشاره به علت عدم حضور بوئینگ در این اجلاس گفت: شرکت بوئینگ هم تنها به دلیل مشکلات و اخذ ویزا نتوانست دراین اجلاس حضور داشته باشد اما شرکت‌های بزرگ اجاره دهنده هواپیما از آمریکا در اجلاس فردا حضور دارند.

بیاتی با اشاره به حضور شرکت‌های اجاره دهنده هواپیما در اجلاس هوانوردی 2016 تهران افزود: شرکت‌هایی که 70 درصد اجاره هواپیما در بازار جهانی را انجام می‌دهند، در اجلاس فردا حضور دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ایرلاین‌ها در شرایط حاضر قدرت خرید هواپیماهای نو و جدید را ندارند فاینانس و اجاره هواپیما منطقی ترین راه برای نوسازی ناوگان است.

وی افزود: همچنین در حوزه خدمات فرودگاهی شرکت‌های معتبر دناتا و منزیس حضور دارند.

معاون دفتر برنامه‌ریزی، راهبردی و همکاری‌های بین‌المللی شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه همین حالا هم تقاضا برای حضور در اجلاس فردا از کشورهای مختلف وجود داردگفت: بازار هوایی ایران بازار بکری است و ظرفیت‌های فراوانی برای شرکت‌های خارجی دارد هر چند که در هفته‌های اخیر با مشکل صدور و اخذ ویزا مواجه شدیم اما شرکت‌های بین‌المللی، غربی و منطقه‌ای زیادی در اجلاس فردا حضور خواهند داشت.

کد خبر : ۳۴۰۵۱۶