خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

روس‌ها خواهان پسته، خرما و انگور ایران هستند

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: نباید انتظار داشت که هر شرکتی به صورت شخصی اقدام به صادرات کند؛ ابتدا باید برندسازی انجام گیرد تا مشکلی در پروسه صادرات به وجود نیاید چون این کار منجر به انسجام در صادرات خواهد شد.

محمدعلی طهماسبی -معاون وزیر جهاد کشاورزی- در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به سفر اخیر وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه به ایران بیان داشت: توان تامین نیاز روسیه به سبزی و صیفی جات توسط تولیدات ایران وجود دارد و البته روس‌ها خواهان پسته، خرما و انگور ایران نیز هستند.

طهماسبی با تاکید بر اینکه وزیر کشاورزی روسیه تاکید زیادی بر واردات صیفی جات ار کشور ایران دارد اظهار داشت: با توجه به گفته‌های وزیر کشاورزی روسیه مبنی بر نیاز ۱. ۵ میلیون تنی به سبزی و صیفی جات؛ بازار مناسبی برای محصولات ایرانی در این کشور وجود دارد که این صادرات باید توسط اتحادیه‌ها و با یک برندی خاص انجام گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص شرایط صادرات محصولاتی که روسیه خواهان آن است اظهار داشت: نباید انتظار داشت که هر شرکتی به صورت شخصی اقدام به صادرات کند؛ ابتدا باید برندسازی انجام گیرد تا مشکلی در پروسه صادرات به وجود نیاید چون با این کار انسجام در صادرات خواهیم داشت؛ روس‌ها درخواست واردات پسته، خرما، انگور و انواع میوه تازه و خشک، سبزی، صیفی را دارند که با انسجام در صادرات بازار خوبی برای این محصولات فراهم خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی پیش از این نیز از تولید یک میلیون تن خرما و۳۰۰ هزار تن کیوی و ۲۳۰ هزار تن پسته و ۷۰۰ هزار تن سیب درختی خبر داده بود که با توجه به مازاد این محصولات در بازار داخلی امکان خوبی برای صادرات خواهند داشت.

 

کد خبر : ۳۴۰۵۳۲