خبرگزاری کار ایران

معاون بازرگانی نفت و گاز مپنا در گفت‌و‌گو با ایلنا:

میزان ریسک؛ پارامتر اصلی سرمایه گذاران خارجی برای حضور در صنعت نفت ایران

مرعشی گفت: بررسی میزان ریسک سرمایه گذاری و اطمینان از بازگشت سرمایه از جمله پارامترهای تعیین کننده برای شرکت‌های خارجی است.

ناصر مرعشی معاون بازرگانی نفت و گاز مپنا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه حقوق سازندگان داخلی در قراردادهای جدید نفتی لحاظ شده است، به روند حضور شرکت‌های خارجی در پروژه‌های ایران اشاره کرد و گفت: طی ماه‌های اخیر شاهد استقبال و حضور شرکت‌های بزرگ نفتی برای بازگشت و ورود مجدد به صحنه توسعه منابع نفت و گاز کشور بوده‌ایم اما آنچه مهم است اینکه باید شرایط قراردادی برای این شرکت‌ها جذاب باشد.

وی افزود: بررسی میزان ریسک سرمایه گذاری و اطمینان از بازگشت سرمایه از جمله پارامترهای تعیین کننده برای شرکت‌های خارجی است.

مرعشی در ادامه تصریح کرد: بعد از فروز بی‌که قرارداد توسعه کامل آن را با فلات قاره قرارداد بستیم و فعلا به دلیل اولویت وزارت نفت به میادین مشترک و مرزی کاری انجام نداده‌ایم اما مذاکراتی برای واگذاری سایر فیلدهای نفتی نیز که مطالعات آن‌ها را انجام داده‌ایم و البته تا این لحظه منجر به عقد قرارداد جدیدی نشده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: ما همچنین آمادگی کامل خودمان را برای انجام حفاری زنجیره‌های فاز ۱۱ ارائه کرده‌ایم اما هنوز جمع بندی نهایی صورت نگرفته است.

 

کد خبر : ۳۴۰۶۹۳