خبرگزاری کار ایران

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

قیمت واقعی دلار 3600 تا 3700 تومان است

وی در خصوص اینکه اگر ارز تک نرخی شود و بازار قیمت دلار را تعیین کند گفت:من فکر می کنم قیمت فعلی دلار در بازار ارز حفظ شود و دلار در حدود 3600 تا 3700 خود را حفظ کند.

رئیس کنفدارسیون صادرات ایران در گفتگو با ایلنا در خصوص قیمت دلار در بودجه سال آینده گفت: از آنجایی که دلار در بودجه سال قبل 2850 تومان بوده است اگر تورم 15 درصدی را به آن اضافه کنیم به قیمت 3150 تا 3200 می رسد پس قیمت پیشنهادی دولت برای دلار در بودجه 95 منطقی به نظر می آید.

محمد لاهوتی افزود: موضع ما این است که این روش غلط است و به طور کلی دولت نباید قیمت گذاری کند و بگذارد بازار تصمیم بگیرد اما در کل این قیمت برای فرمول بودجه درست است.

وی در خصوص اینکه  اگر ارز تک نرخی شود و بازار قیمت دلار را تعیین کند گفت: من فکر می کنم قیمت فعلی دلار در بازار ارز حفظ شود و دلار در حدود 3600 تا 3700 خود را حفظ کند.

لاهوتی حمایت از تولید و بالا رفتن ارزش افزوده کالاهای تولیدی را خواستار شد و افزود: برای الحاق به WTO می‌توانیم در کوتاه مدت از تعرفه‌های ترجیحی استفاده کنیم ضمن آنکه در این مدت مشوق‌های صادراتی و توقف اعطای آن‌ها اثراتی در صادرات انواع محصولات از جمله خدمات فنی و مهندسی داشت.

 

کد خبر : ۳۴۲۰۰۹