خبرگزاری کار ایران

نماینده ایران در سازمان تجارت جهانی عنوان کرد:

لزوم تدوین استراتژی صنعتی برای عضویت در سازمان تجارت جهانی

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۰۲۴

نماینده ایران در سازمان تجارت جهانی تهیه استراتژی توسعه تجاری را از لازمه های حرکت در مسیر الحاق دانست

اسفندیار امیدبخش نمانیده تام الاختیار ایران در سازمان تجارت جهانی در گفتگو با ایلنا در مورد ضرورت ها و چالش های الحاق به سازمان جهانی تجارت پس از رفع تحریم ها گفت: تعامل تدریجی با اقتصاد جهانی و پیوستن به سازمان جهانی تجارت (WTO) یکی از مهم‌ترین اهداف کشور به شمار می آید.

وی افزود: ما نزدیک به 25 سال است برای عضویت در این سازمان تلاش می کنیم و امروز که تحولات اساسی در عرصه سیاست خارجی صورت گرفته و فصل نوینی در ارتباطات بین الملل ما به وجود آمده است.

امید بخش تصریح کرد:پیوستن به این سازمان، یک پروژه بلندمدت و راهبردی است و به طور حتم با تحقق آن رژیم تجاری کشور تغییر می کند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین شروط برای پیوستن به این سازمان تدوین استراتژی صنعتی و ارائه آن است و باید از همین امروز بر روی نوشتن این برنامه کار کنیم و این فاز اول از 54 فاز عضویت در این سازمان است.

نماینده ایران در سازمان تجارت جهانی تهیه استراتژی توسعه تجاری را از لازمه های حرکت در مسیر الحاق دانست و افزود: سرمایه گذاری خارجی با محوریت توسعه صادرات باید به طور جدی دنبال شود ما اکنون در آستانه دوره پسا تحریم قرار داریم؛ پایان اقتصاد دولتی، رانتی و بروز تحول به دست بخش خصوصی محقق می شود و در حقیقت نیروی بازار باید موتور محرک اقتصاد کشور باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: باید دغدغه اصلی خود را به شروع پیمودن مسیر الحاق، معطوف کنیم.

ایران باید در این وادی قدم برداشته و بدانیم که طولانی تر شدن زمان الحاق به نوع رفتار و برخوردهای کشورمان بستگی دارد.

امیدبخش، اصل نیروی انسانی خبره و کارشناسی در طی کردن هر چه بهتر و آسان تر مسیر الحاق به WTO را مهم و با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: اگر در مذاکرات هسته ای موفق بودیم، نیمی از آن به مهارت تیم مذاکره کننده مربوط می شود. در این رابطه باید توجه داشته باشیم که از این پس در تصویب قوانین، لازمه‌های سازمان جهانی تجارت را نیز در نظر بگیریم و قوانینی را مصوب نکنیم که خلاف معیارهای WTO باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز