خبرگزاری کار ایران

مسعود خوانساری:

ترکیه در زمان اعمال تحریم‌ها همکاری‌های خوبی با ایران داشت

خوشبختانه طرف ترکیه‌ای نیز این را قبول کرده است که اگر بخواهد سطح تجاری را افزایش دهد باید در پروژه‌های سرمایه گذاری مشترک شرکت کند زیرا دیگر دوران خرید و فروش گذشته است.

در نشست مشترک اعضای اتاق بازرگانی تهران و استان قاضی‌النطب ترکیه مسعود خوانساری با اشاره به سابقه اقتصادی دو کشور گفت: همواره ارتباط قوی بین این دو کشور وجود داشته است به طوری که سال گذشته دو میلیون ایرانی از این کشور دیدن کرده‌اند اما متاسفانه تعداد کمتری از شهروندان ترکیه به ایران آمده‌اند.

وی افزود: به دلیل تحریم‌های اعمال شده بر کشورمان در این سال‌ها ما نتوانستیم رشد اقتصادی مناسبی داشته باشیم اما اکنون با توجه به موفقیت بزرگ ایران و اجرایی شدن برجام می‌توانیم مناسبات خود را بیش از این گسترش دهیم هر چند ما فراموش نمی‌کنیم که کشور ترکیه در زمان اعمال تحریم‌ها همکاری‌های خوبی با ایران داشت.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: در حال حاضر سطح تجاری دو کشور 14میلیارد دلار است که ما انتظار داریم این خبر افزایش پیدا کند.

خوانساری گفت: خوشبختانه طرف ترکیه‌ای نیز این را قبول کرده است که اگر بخواهد سطح تجاری را افزایش دهد باید در پروژه‌ها سرمایه گذاری مشترک شرکت کند زیرا دیگر دوران خرید و فروش گذشته است.

وی ادامه داد: ما در دو سال اخیر سفرهای خوبی از جانب هر دو کشور صورت گرفته است و امیدواریم با حل مشکلات تعرفه‌ها ترانزیت حمل و نقل و بانکی این سفرها نتیجه بخش شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به اراده بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور سطح روابط گسترش پیدا کند.

کد خبر : ۳۴۲۹۸۳