خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

شبهه در دستاوردهای سفر رئیس جمهور کار مخالفان برجام است / دلواپسان، کارشکنی اقتصادی را آغاز کرده‌اند

کسانی که این شبه ها را در قرار دادها به وجود می آورند همان افرادی هستند که با برجام و توافق هسته ای مخالفت می کردند و اکنون که نتوانستند جلوی این توافق را بگیرند شروع به کار شکنی در قراردادهای تجاری کرده اند.

رئیس اتاق تهران در گفتگو با ایلنا در خصوص هجمه‌های اخیر علیه دولت به خصوص در بستن قراردادهای تجاری با ایتالیا و فرانسه گفت: گویا این آقایان فراموش کرده‌اند که کشور ما قبل از این چه وضعیتی داشت و امروز چه احترامی برای ایرانیان ایجاد شده است.

مسعود خوانساری افزود: کسانی که این شبهه‌ها را در خصوص قراردادها مطرح می‌کنند همان افرادی هستند که با برجام و توافق هسته‌ای مخالفت می کردند و اکنون دلواپسانی که نتوانستند جلوی این توافق را بگیرند آغاز به کارشکنی در قراردادهای تجاری و اقتصادی کرده‌اند.

وی در خصوص قراردادهای نفتی گفت: من به طور کامل این قرار دادها را مطالعه نکرده ام اما تیمی متخصص متشکل از افراد حقوق‌دان آنرا بررسی کرده‌اند. نکته جالب این است که این افراد فقط به دنبال این هستند که نکات منفی این سفرها و قرارداهای خارجی را ببینند، به طور مثال عده‌ای این موضوع را مطرح می کنند که مخازن نفتی که تحت مدیریت شرکت‌های خارجی قرار می گیرد سبب وابستگی ما می شود اما سوال من از این آقایان این است آن زمان که قطر از میدان‌های مشترک نفتی دو برابر بیشتر از ما برداشت می کرد، نگران وابستگی ما به کالاهای خارجی نبودند؟

کد خبر : ۳۴۳۰۲۳