خبرگزاری کار ایران

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

اجرای بیمه گلخانه‌ای در 4 استان کشور

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: صندوق حمایت از محصولات باغبانی با مشارکت 49 درصد از بخش دولتی و 51 درصد از بخش خصوصی تشکیل شده است و تصمیم‌گیری در آن با بخش خصوصی است.

محمدعلی طهماسبی-معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی- در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص جلوگیری از ورود آفت‌ها و بیماری‌ها در هنگام واردات محصولات کشاورزی به کشور بیان داشت: در سال‌های گذشته واردات محصولات کشاورزی به گونه‌ای بود که موجب ورود آفت و بیماری های باغی به کشور شد و به همین خاطر وزیر جهادکشاوزی با صدور دستور ممنوعیت واردات میوه از تولیدات داخل حمایت کرد.

وی افزود: از طرفی  تشکیل موسسه تحقیقات علوم باغبانی بود که از نظر سازمانی مستقل و  ردیف بودجه آن تعیین شده است از دیگر اقداماتی است که به منظور حمایت از تولیدات انجام گرفته است.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص بیمه باغبانی و شرایط آن بیان داشت: سطح بیمه باغبانی توسعه پیدا کرده است اما هنوز بیش از 300 هزار هکتار کمبود وجود دارد و باید از بیمه باغبانی افزایش یابد.

طهماسبی گفت: همچنین صندوق حمایت از محصولات باغبانی با مشارکت 49 درصد از بخش دولتی و 51 درصد از بخش خصوصی تشکیل شده است و تصمیم‌گیری در آن با بخش خصوصی است. مطالعات تشکیل چندین صندوق تخصصی محصولات نیز انجام شده که در آینده راه‌اندازی می شوند.

وی افزود: بیمه گلخانه‌ای در چهار استان انجام شده که بر نامه هایی در خصوص افزایش این بیمه وجود دارد.

کد خبر : ۳۴۳۱۹۶