خبرگزاری کار ایران

برنامه افزایش تولید نفت ایران محقق می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: بهترین محل برای تخصیص منابع صندوق توسعه ملی که می‌تواند بازده پرشتابی برای کشور ایجاد کند، سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت است.

به گزارش ایلنا، رکن‌الدین جوادی درباره کلیات لایحه بودجه (٩٥) که با احتساب صادرات روزانه دو میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه نفت تنظیم ‌شده است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تصمیمهای دولت و مجلس را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره ضرورت استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای طرحهای توسعه‌ای میدانهای مشترک در بودجه ٩٥ نیز گفت: اعتقاد بر این است، بهترین محل برای تخصیص منابع صندوق توسعه ملی که می‌تواند بازده پرشتابی برای کشور ایجاد کند، «سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت» است. ازاین‌رو  امید می‌رود امسال با یاری نمایندگان مجلس این موضوع با سازوکار روان‌تر نسبت به سالهای گذشته در قانون بودجه پیش‌بینی شود.

معاون وزیر نفت در پاسخ به سؤال دیگری نیز گفت: به برنامه‌های اعلامی گذشته متعهد هستیم. ازاین‌رو، همانطور که قول داده بودیم پس از لغو تحریمها «تولید» را به میزان ٥٠٠ هزار بشکه افزایش می دهیم، این وعده به امید خدا محقق می‌شود.

وی در ادامه درباره پیش‌بینی قیمت نفت و تأثیر چالشهای منطقه‌ای بر آن نیز گفت: این موضوع نیازمند تحلیل است چون دلایل فراوانی بر تعیین قیمت نفت اثرگذار است. باوجود این، بر این اعتقاد هستم مهم‌ترین دلیل چالش قیمت نفت اتخاذ تصمیم‌های سیاسی از سوی برخی کشورهاست.

شایان یادآوری است که صبح امروز جمعی از مدیران و کارکنان صنعت نفت با حضور در حرم امام خمینی ( ره ) با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند.

 

کد خبر : ۳۴۳۶۷۲