خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران خودرو مطرح کرد:

برنامه ریزی برای تولید 3 میلیون خودرو تا سال 1404 /60 درصد بازار داخلی را در اختیار می‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۵۶۰

یکهزارع گفت: برنامه‌ریزی ما برای سال 1404 که تولید خودرو می‌بایست در کشور 3 میلیون شود تولید یک میلیون و 800 هزار خودرو هر سال و در اختیار گرفتن 60 درصد بازار خودروی داخلی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز در مراسم رونمایی موتور توربوشارژ خودرو سورن، هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه این تکنولوژی حاصل کار گروهی است که از شهریور 92 آغاز شده است گفت: ما در هنگام تحویل گرفتن گروه خودروسازی ایران خودرو با سند 700روزه قطعه‌سازان خودرو بودیم از طرف دیگر خودروهای ناقص و فاقد قطعه زیادی به صورت بلاتکلیف در انبارها داشتیم. تولید روزنامه کارخانه نیز کاملا نامنظم بود به طوری که یک روز 20 دستگاه تولید می‌شد و روز دیگر 200 دستگاه اما تولید روزانه امروز اما به 2400 دستگاه رسیده است و 80 هزار خودرو ناقص که ارزش آن 2هزار میلیارد تومان بود امروز تکمیل شده و به فروش رسیده است.

وی افزود: ما از 16 فروردین سال 93، هیچ خودروی ناقصی تولید نکرده‌ایم.

یکه زارع افزود: در بخش هزینه نیز کاهش خوبی داشتیم به طوری که در سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان از هزینه‌های خود را کاهش دادیم. در بحث بدهی‌های بانکی نیز در این دو سال توانستیم از 3 هزار و 700 میلیارد تومان به رقم 2 هزار و 600 میلیارد تومان برسیم.

مدیرعامل ایران‌خودرو ادامه داد: ما سرانجام بعد از دو سال ضرر توانستیم به EPS 50 تومان برسیم و 500 میلیارد تومان سود بدهیم.جدیدا نیز با شرکت‌های خارجی قرارداد بسته‌ایم اما هدفمان تحقیقات و توسعه است و برای همین به دنبال تولید خودروهای جدید با برند خودمان هستیم.

یکه زارع اضافه کرد: ما امروز روی پلت‌فروم کار می‌کنیم زیرا پلت فروم بدون قوای محرکه وابستگی کامل می‌یابد برهمین اساس شرکت ایپکو در حال تحقیق و فعالیت بر روی گریبکس، اکسل، موتور و مجموعه تحقیق هستند.

وی ادامه داد: در شهریور 92 سهم ایران‌خودرو از بازار  کشور 36 درصد بود اما امروز این عدد به 56 درصد رسیده است. برنامه‌ریزی ما برای سال 1404 که تولید  خودرو می‌بایست در کشور 3 میلیون شود تولید یک میلیون و 800 هزار خودرو هر سال و در اختیار گرفتن 60 درصد بازار خودروی داخلی است.

مدیرعامل ایران خودرو در پایان هدف اصلی و راهبردی این مجموعه را صادرات با برند ایران‌خودرو عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز