خبرگزاری کار ایران

نعمت زاده خبر داد:

ایرادات خودروها را به صفر می ‌رسانیم/تزریق یک میلیون 600 هزار خودرو به بازار تا سال آینده

نعمت زاده با اشاره به وجود 16 میلیون خودرو پلاک شده در کشور گفت: ما امیدواریم سال آینده یک میلیون و ششصد هزار خودرو به بازار تزریق کنیم و انشاالله آن را به سه میلیون برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا صبح امروز در مراسم رونمایی از موتور توربو شارژ سورن وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در این دو سال روند مجموعه ایران خودرو مثبت بوده گفت: آنچه که حاصل این دو سال است رضایت مشتری و نگاه مردم به خودروسازی کشور است. ما امیدواریم که در این چهار سال مدیریت طرحی بریزیم که دیگر برای خودروی ما جک تولید نکنند و مردم به آن افتخار کنند.

محمدرضا نعمت‌زاده افزود: در اوایل انقلاب یک عده به ما گفتند افرادی در این مجموعه وجود دارند که فقط کار آنها ایراد گرفتن است که ما بعداً فهمیدیم اینها مسئولان کنترل کیفی هستند.  ما باید ترتیبی اتخاذ کنیم که میزان ایرادات از خط تولید به صفر برسد و ازهمان ابتدا و در مرحله تست ایرادات رفع شود.

وی ادامه داد: ما باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که روزی هزار نفر از ایران خودرو بازدید کنند و تورهای یک روزه برگزار کنیم و عده‌ای را مسئول جواب دادن سوالات بازدیدکنندگان کنیم. درصورت اجرای این طرح دید مردم به خودروسازی کشور تغییر خواهد کرد. ما این روش را در شرکت‌های پتروشیمی انجام دادیم و جواب خوبی گرفتیم.

نعمت زاده با اشاره به وجود 16 میلیون خودرو پلاک شده در کشور گفت: ما امیدواریم سال آینده یک میلیون و ششصد هزار خودرو به بازار تزریق کنیم و انشاالله آن را به سه میلیون برسانیم. ما باید هر روز یک حرف نو داشته باشیم این در صورتی حاصل می‌شود که به مرکز تحقیقاتمان بها بدهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت قطعه‌سازی در صنعت خودرو گفت: مجموعه‌های خودروسازی باید قطعه‌سازان را از خانواده خود بدانند و همانطور که به مجموعه خود اهمیت می‌دهند به قطعه‌سازان نیز توجه لازم را داشته باشند زیرا اگر یک قطعه دچار ایراد شود این ایراد به اسم مجموعه خودروسازی نوشته می‌شود.

وی افزود: من به مدیران خودروسازی پیشنهاد می‌کنم که کارشناسان خود را در مجموعه‌های قطعه‌سازی به صورت دوره‌ای مستقر کنند تا از لحاظ کیفی نیز قطعه‌سازان همگام با خودروسازی‌ها پیشرفت کنند.

 

کد خبر : ۳۴۴۵۶۳