خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پروژه فجر زیرساخت را افتتاح کرد

همزمان با فجر انقلاب، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین افتتاح پروژه فجر ارتباطات زیرساخت گفت: با این افتتاحات گام های نخست توسعه ICT کشور برداشته شد.

به گزارش ایلنا از  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر واعظی با قدردانی از تمام کسانی که در اجرای پروژه یاری رساندند، خواستار دوبرابر شدن ظرفیت های بخش زیرساخت تا سال آینده شد و گفت: کار اصلی تازه شروع شده است و منتظر انجام کارهای بزرگ بعدی هستیم.

دکتر واعظی با اشاره به استقبال در حال گسترس مردم از اینترنت و نسل سوم و چهارم،‌ خاطرنشان کرد: باید برای شرایط جدید آماده بود و به توسعه زیرساخت ها ادامه داد.

وی از تلاش دولت جهت ایجاد فضای جدید بین المللی در این عرصه برای بخش های دولتی و خصوصی خبر داد و گفت: شرایط جدید پس از رفع تحریم ها و علاقمندی شرکت ها و کشورها به همکاری، می طلبد به گونه ای کار کرد تا زمینه انتقال تکنولوژی و بومی شدن دانش فراهم شده و دستاوردهای دوران تحریم، لطمه نبیند.

دکتر واعظی به نیاز حوزه ICT در کشور جهت ایجاد اشتغال برای جوانان پرداخت و گفت: بین 17 تا 20 درصد فارغ التحصیلان مرتبط به حوزه ICT در کشور هستند که نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به درآمدزا بودن حوزه تولید محتوا ادامه داد: باید فضا را ایجاد کرد تا شرکت های جدید در این عرصه شکل گیرند.

وی در بیان مزایای پروژه افتتاحی زیرساخت گفت: شبکه انتقال کشور 800 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته و به 3300 گیگابیت بر ثانیه رسید و شبکه پهنای باند IP کشور نیز با 1600 گیگابیت بر ثانیه افزایش به 4000 گیگابیت بر ثانیه رسید.

دکتر واعظی این اتفاق را تحولی بزرگ برشمرد و افزود: یک تحول در وضعیت داخل بوجود آمد و باعث افزایش ظرفیت ترافیک و گیت وی بین الملل شد.

گفتنی است، در آیین افتتاح این پروژه که همراه با ارتباط مستقیم از طریق ویدئو کنفرانس با  استانهای مازندران و همدان بود، دکتر واعظی ابراز امیدواری افتتاحات امروز در راستای توسعه کشور مثمرثمر  بوده و در آینده شاهد کارهای بیشتری در این حوزه باشیم.

وی در پایان خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت های ایجاد شده جهت افزایش رضایت مردم توسط بخش های دولتی و خصوصی شد.

 

کد خبر : ۳۴۴۹۰۷