خبرگزاری کار ایران

وزیر حمل و نقل ایتالیا:

آماده یک جهش بزرگ در سطح روابط تجاری دو کشور هستیم

وزیر حمل و نقل ایتالیا گفت: ایتالیا در سال 2011 با حجم تجارت 7 میلیون یورو اولین شریک تجاری ایران بود و امروز ما به دنبال برگشتن به همان جایگاه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا وزیر حمل و نقل ایتالیا در نشست مشترک فعالان اقتصادی دو کشور با بیان اینکه چندین سال دو کشور همدیگر را گم کرده بودند به سوابق تاریخی ایران اشاره کرد و گفت: داریوش شاه شاهان 14 قرن پیش از کانال سوئز، کانال آبی بزرگی را احداث کرد و راه شاهی را که از تخت جمشید تا ترکیه ادامه داشت را بنا نهاد.  ایران کشوری چهار فصل است و شرایط خاص حمل و نقل برخوردار است.

گرازیانو دلریو افزود: ایتالیا در سال 2011 با حجم تجارت 7 میلیون یورو اولین شریک تجاری ایران بود و امروز ما به دنبال برگشتن به همان جایگاه هستیم.

وی افزود: ما آماده یک جهش بزرگ در سطح روابط تجاری دو کشور هستیم و امروز اینجاییم که این اراده را نشان دهیم.

وزیر حمل و نقل ایتالیا ادامه داد: ایران می‌تواند نقش مهمی در منطقه ایفا کند. دسترسی ایران به منابع کشاورزی و انرژی و دیگر حوزه‌ها سبب شده که این کشور دارای موقعیتی خاص و استراتژیک برای سرمایه‌گذاری باشد. اتصال شرق و غرب آسیا و قرار گرفتن در بین کشورهای حوزه قفقاز به آب‌های آزاد شرایط ایران را بسیار استراتژیک کرده است.

گرازیانو دلریو گفت: ایتالیا برای توسعه حمل و نقل شهری، اسکله‌ها و بنادر، راه و ساختمان از جایگاه خوبی در دنیا برخوردار است و من امیدوارم در این دو روز ملاقات‌هایی که بین فعالان ایرانی و ایتالیایی انجام می‌شود به همراه تفاهم‌نامه‌هایی که امضا شد سبب توسعه روابط دو کشور شود.

 

کد خبر : ۳۴۵۶۶۴