خبرگزاری کار ایران

وزیر کشاورزی و صنایع غذایی ایتالیا:

رایزنی ایران و ایتالیا در اکسپوی میلان آغاز شد

ظهر امروز وزیر کشاورزی و صنایع غذایی ایتالیا به همراه فعالان اقتصادی ایتالیایی این حوزه در اتاق تهران حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ظهر امروز وزیر کشاورزی و صنایع غذایی ایتالیا به همراه فعالان اقتصادی ایتالیایی این حوزه در اتاق تهران حضور یافتند.

مارتینو ضمن دیدار با رئیس اتاق تهران گفت: رایزنی‌های کشورش با ایران از نمایشگاه اکسپو میلان آغاز شد و به نظر می‌رسد که ایران و ایتالیا وارد مرحله جدیدی از همکاری‌های خود شده اند که این به سبب گشایش‌های سیاسی و دیپلماتیکی است که برای ایران در دنیا اتفاق افتاده است.

وی افزود: الگوی صنایع  کشاورزی ایران و ایتالیا مکمل یکدیگرند و ما بنا نداریم که در روابط تجاری دو کشور خصوصا در این حوزه یک کشور واردکننده و دیگری صادرکننده باشد.

وزیر صنایع غذایی و کشاورزی ایتالیا ادامه داد: ما تجربه خوبی در الگوی کشاورزی داریم بطوری که دو برابر اروپا ازجمله آلمان و انگلیس در هر هکتار ارزش افزوده ایجاد می‌کنیم و این مقدار برابر با 60 درصد فرانسه است.

وی ادامه داد: ایتالیا یکی از 5 کشور برتر دنیا در حوزه کشاورزی است بطوری که 1 میلیون و 300 هزار هکتار زمین در این کشور به صورت بیولوژیک کشت می‌شود. تکنولوژی ماشین‌آلات کشاورزی و رعایت حلقه‌های پس از برداشت از وضعیت‌های ایتالیا است که ایران می‌تواند برای تولید محصولات کشاورزی خود از آن استفاده کند.

کد خبر : ۳۴۵۷۱۲