خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس‌جمهور:

اجرای طرح‌های آب‌رسانی باعث رونق اقتصادی کشور می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اجرای طرح‌های آب‌رسانی بزرگ در کشور باعث به حرکت درآمدن چرخ صنعت، تامین آب شرب مردم و رونق اقتصادی کشور می‌شود.

به‌گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در آئین بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 3 قم، با بیان اینکه مطلب که در مراسم امروز چند کار اساسی به انجام رسید، اظهار داشت: وزارت نیرو پویا، فعال و جدی است و کارهای بسیار ارزشمند و ماندگاری را در دست اجرا دارد که تکمیل و توسعه طرح فاضلاب قم، از جمله کارهای ارزشمند وزارت نیرو است.

وی افزود: یکی از وظایف وزارت نیرو احداث و تکمیل پروژه‌های فاضلاب شهری و روستایی است و جمهوری اسلامی از جمله کشورهایی است که در این زمینه پیشرو است.

جهانگیری با بیان اینکه امروز از فاضلاب استفاده‌های بهینه‌ای در تولید برق و انرژی صورت می‌گیرد که کار مفید و ارزشمندی است، افزود: طرح‌های متعدد آبرسانی همچون دو طرح بزرگ تامین آب شرب شهرها و روستاهای کشور طی دو سالی که دولت یازدهم روی کار آمده است، آغاز شده که این موضوع نشان می‌دهد موضوع آب از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت است.

وی با اشاره به اینکه با این طرح‌ها بیش از 6 هزار روستای کشور آبرسانی می‌شوند، ادامه داد: برخی طرح‌ها از قبل آغاز شده که باید ادامه یابد و در دولت یازدهم تدبیر خوبی اتخاذ شده تا پروژه‌های نیمه تمام به اتمام برسند.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه به نقش مدیریت در حل مشکلات کشور اشاره کرد و افزود: مدیریت در کشور نقش کلیدی دارد و می‌تواند مشکلات زیادی را به بهترین شیوه‌های ممکن برطرف کند.

وی ادامه داد: دولت موفق شده در یک بازه زمانی، با استفاده از تسهیلات بانک‌ها پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کند و بانک‌ها موظفند همکاری‌های لازم را در تکمیل پروژه‌ها داشته باشند.

 

کد خبر : ۳۴۵۷۲۹