خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی وزیر اقتصاد و دارایی:

برای استفاده از درآمدهای نفتی باید از الگوی نروژ استفاده کنیم

توسعه صادرات غیر نفتی از مهم‌ترین اهداف دولت و بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میرسعید نیکزاد لاریجانی با حضور در مراسم رونمایی باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ضمن قدردانی از تیم دیپلماسی دولت اظهار داشت: در حال حاضر کشورهایی به غیر از جیبوتی، غنا، کومور برای ورود به بازار ایران و سرمایه‌گذاری صف کشیده‌اند و اغلب وزارتخانه‌های کشور، مهمانان خارجی از کشورهای مطرح دنیا دارند.

وی افزود: طی چند سال گذشته فشار سیاسی در کشور حاشیه امنی برای بانک‌ها ایجاد کرده بود اما امروز با توجه به مهم بودن موضوع اقتصاد در کشور وظیفه بانک‌ها سنگین‌تر از قبل شده است و مسلماً بانک توسعه صادرات ایران که مشتریان متفاوت‌تری نسبت به سایر بانک‌ها دارد که به لحاظ دانش و هوش و اعتبارات بین‌المللی در سطحی بالاتر از سایر مشتریان بانک‌های دیگر هستند از انتظارات آنها از این بانک نیز بیشتر است.

وی با بیان اینکه وظیفه مدیران دولت تسهیل و روانسازی فعالیت‌های بخشی خصوصی است گفت: توسعه صادرات غیر نفتی از مهم‌ترین اهداف دولت و بخش خصوصی است.

وی افزود: در سفر اخیر وزیر اقتصاد به ژاپن قراردادهای خوبی منعقد شد و هفته آینده نیز مشاور نخست وزیر ژاپن به ایران سفری خواهد داشت و پس از آن نخست‌وزیر ژاپن به ایران خواهد آمد که این موضوع برای ما بسیار مهم است زیرا تا پیش از این درآمدهای نفتی دولت را تنبل کرده بود. اما در حال حاضر عرصه پیشتازی برای فعالین اقتصادی فراهم شده‌اند.

وی در خاتمه گفت: کشوری مانند نروژ حتی یک سنت از درآمدهای نفتی خود را در کشور خرج نمی‌کند و دارای بزرگترین صندوق ذخیره ارزی است ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

کد خبر : ۳۴۵۷۴۱