خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایلنا:

مداخلات خودسرانه دولت، مانع از رشد بازار سرمایه می‌شود

باید توجه داشت که مداخلات خودسرانه دولت، مانع از رشد بازار سرمایه می‌شود. مسئولان گرامی با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری که تاکید بر سرمایه گذاری داخلی دارند به جای اینکه با ذوق و شوق از ثبت کدهای خارجی صحبت کنند، شاید بد نباشد مقداری هم به فکر سهامداران وطنی باشند.

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به رویدادهای امروز بورس ، گفت: امروز علی‌رغم شروع عادی و مثبت بازار بورس در ساعات پایانی معاملات شاهد اتفاق عجیب و غیر منتظره خراب شدن هسته معاملات بودیم. البته این حادثه حدود یک هفته پیش هم اتفاق افتاده بود و معلوم نیست چه کسی باید جوابگو باشد.

یوسف اصلانی اظهار داشت: در این روزهای حساس بازار که اعتماد مردم به بازار در حال برگشت مجدد است و معاملات مثبت و رشد قیمتها نوید دهنده شکوفایی دوباره اقتصاد کشور و پایان دوران زجر آور رکود است آیا روا است که برای چندمین بار به بهانه خراب بودن هسته معاملات، سرمایه‌های سهامداران به باد برود. سهامداران جزء شریف‌ترین اقشار جامعه هستند به دور از سفته بازی‌های بازارهای ارز و طلا ، سرمایه‌های خودر ا به بورس می‌آورند. متاسفانه آن زمانی که بازار با حباب منفی مواجه میشود هیچ حمایتی از طرف مسئولان نمی‌شود و حتی با عرضه اولیه های بی موقع و غیر موجه، سهمی را که عرضه اولیه شده، بی اعتبار می‌کنند و هم  اوضاع بازار را بدتر بهم می ریزند تا جایی که سهامدار با تمام وجود به این نتیجه میرسد که هیچ کس به فکر او نیست. الان هم که چند صباحی شاهد رشد بازار بودیم بجای اینکه با اصول پذیرفته شده در دنیا بازار را کنترل کنند به یکباره و در یک روز خاص، هسته و بازار را با هم خراب می‌شود.

اصلانی در انتها تاکید کرد: به راستی در حدود دو ماه پیش چه بر سر کشور آمده بود که هر روز شاهد افت بازار بودیم و در این چند وقت به یکباره چه اتفاقی افتاد که بورس چنین جهشی کرد؟ اگر مردم نمی‌دانستند، مسئولان که خبر داشتند آن افت بازار بی دلیل بود، چرا بازار را به مسیر تعادل بازنگرداندند؟ و آیا کنترل روند مثبت بازار به این شکل موجه است؟ باید توجه داشت که مداخلات خودسرانه دولت، مانع از رشد بازار سرمایه می‌شود. مسئولان گرامی با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری که تاکید بر سرمایه گذاری داخلی دارند به جای  اینکه با ذوق و شوق از ثبت کدهای خارجی صحبت کنند، شاید بد نباشد مقداری هم به فکر سهامداران وطنی باشند.

کد خبر : ۳۴۵۸۰۲