خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران ایر در گفت وگو با ایلنا:

اعتبارات صندوق توسعه به ایرلاین‌ها می‌رسد/ هواپیماهای فعلی هما از رده خارج می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۵۲۵

مدیر عامل ایران ایر با بیان اینکه اعتبارات صندوق توسعه ملی به ایرلاین ها می رسد، گفت: با ورود ناوگان جدید، در یک دوره 10 ساله هواپیماهای فعلی ایران ایر از رده خارج خواهند شد.

فرهاد پرورش در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه برای صنعت هوایی اعتباراتی از محل صندوق توسعه ملی پیش بینی شده است، اظهار داشت: البته گرفتن اعتبارات از صندوق توسعه ملی برای ایرلاین ها فرایند پیچیده و زمان بری دارد چراکه تضمین ها را هم باید خود ایرلاین های متقاضی تامین و به بانک عامل ارائه دهند.

وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی بانک عامل را به ایرلاین ها معرفی می کند و این بانک مسئولیت اخذ تضامین را دارد و این بانک هم که بین صندوق و آن شرکت هواپیمایی قرار دارد موظف است تضامین بسیار محکمی را دریافت کند.

میرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) با تاکید بر اینکه صندوق توسعه قول کمک به ایرلاین ها را داده است، گفت:  مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و ریاست سازمان هواپیمایی هم پیگیرسهم صنعت هوایی از صندوق توسعه ملی هستند.

پرورش با بیان اینکه امیدواریم این رقم از صندوق توسعه محقق شود، اظهار داشت: همیشه فرصت  نوسازی ناوگان هوایی وجود ندارد و ممکن است به شرایط سخت تحریم برگردیم بنابراین باید از این فرصت نهایت استفاده را کنیم چراکه صنعت هوایی سالیان سال در صدر تحریم ها قرار داشت و الان بهترین زمان برای نوسازی و تجهیز ناوگان هوایی خطوط هوایی کشورمان است.

مدیر عامل ایران ایر تاکید کرد: در حال حاضر ایرلاین های منطقه بهترین هواپیماها را در اختیار دارند و باید این قدرت به ایران برگردد.

وی با اشاره به میزان افزایش صندلی ناوگان هما با ورود هواپیماهای جدید، گفت: اینکه چند صنلی وارد ناوگان می شود بستگی به ترکیب مدل هواپیماهای انتخابی دارد. برای مثال ایرباس 380 را می توان با 500 صندلی و یا 700 صندلی سفارش داد. ایرباس 350 را هم می توانیم با ظرفیت 400 صندلی خریداری کنیم.

مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه با ورود این هواپیماهای جدید هواپیماهای قدیمی آرام آرام از ناوگان هما خارج خواهد شد، ادامه داد: در یک دوره 10 ساله باید هواپیماهای فعلی ما از رده خارج شودو در این دوره 10 ساله  40 درصد هواپیماهای جدید جایگزین هواپیماهای موجود می شود و 60 درصد هم ناوگان هما را توسعه خواهد داد.

پرورش تاکید کرد: به طور قطع تعداد پروازهای ایران ایر با ورود هواپیماهای جدید افزایش پیدا می کند و در حال حاضر مذاکره برای احیای مسیرهای قبلی و افتتاح مسیرهای جدید پروازی را شروع کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز