خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو با خبرنگار ایلنا :

منتظر ابلاغ رای هیات داوری هرمزال و المهدی هستیم

اگر شرکتی در بورس وارد شده باشد ترجیح ما این است که بلوک های مدیریتی آن را جدا کرده و برای آن مزایده برگزار کنیم و الباقی هم سهام ریزی باقی می ماند که مقررا ت بورس می گوید یک درصدی از سهام شرکت ها شناور باشد و ما هم متعهد هستیم که این درصد را به سهم خودمان تامین کنیم.

میرعلی‌اشرف‌عبدالله‌پوری‌حسینی، معاون‌وزیر‌اموراقتصادی‌و‌دارایی‌و رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که واگذاری‌های شما به صورت بلوکی است یا شناور؟ ، اظهار داشت: اگر شرکتی در بورس وارد شده باشد ترجیح ما این است که بلوک‌های مدیریتی آن را جدا کرده و برای آن مزایده برگزار کنیم و الباقی آن به صورت سهام‌ خرد باقی می ماند که مقررات بورس می گوید یک درصدی از سهام شرکت‌ها شناور باشد و ما هم متعهد هستیم که این درصد را به سهم خودمان تامین کنیم.

وی در مورد واگذاری شرکتهای هرمزال و المهدی نیز گفت: این دو شرکت واگذار شدند و قراردادها نیز بسته شد ، خریدارهم مستقر شده است البته از شهریورماه طرح شکایت در هیات داوری مطرح بوده که ما در آنجا دفاعیه داشتیم و امیدواریم ابلاغ رای به زودی صورت گیرد.

پوری حسینی خاطر نشان کرد: شرکت آلومینیوم المهدی از سال 1374 شروع به فعالیت کرده و دارایی بسیار بالایی دارد، اما متاسفانه زمانیکه در دست دولت بود نه تنها ریالی برای دولت سود نداشت بلکه حدود 500 میلیارد تومان نیز زیان انباشته داشت.

وی تصریح کرد: اگر شرکتی زیان انباشت داشته باشد و ما آن را به صفر ریال هم به مزایده بگذاریم اتفاقی نمی‌افتد، اما برای همین شرکت و طرح هرمزال سازمان خصوصی سازی حدود 2300 میلیارد تومان به عنوان ثمن معامله از خریدار دریافت کرده است لذا نه تنها هیچ مشکلی به وجود نیامد بلکه ما تقریبا به بالاترین قیمت ممکن این شرکت را فروختیم و نگران نیستیم.

کد خبر : ۳۴۷۴۰۰