خبرگزاری کار ایران

معاون بازاریابی شرکت سامسونگ الکترونیکس در ایران:

طراحی اپلیکیشن "من را ببین" به‌منظور تقویت مهارت‌های ارتباطی کودکان مبتلا به اتیسم

معاونت ارشد بازاریابی شرکت سامسونگ الکترونیکس در ایران گفت: اپلیکیشن من را ببین (Look at me) به‌منظور تقویت مهارت‌های ارتباطی کودکان مبتلا به اتیسم ارائه شده است. این اپلیکیشن به کودکان مبتلا به اتیسم کمک می‌کند تا نگرش و بیان خود را از حالت‌های مختلف احساسی همچون شادی، حیرت و ترس بهبود بخشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا فرهاد جمالپور-معاونت ارشد بازاریابی شرکت سامسونگ الکترونیکس در ایران- در نشست خبری «اولین نمایشگاه آثار هنری کودکان مبتلا به اتیسم»، که در محل گالری آریانا تهران برگزار شد، بیان داشت:این نمایشگاه برای نخستین بار با حمایت سامسونگ در کشور برگزار می‌شود،بدون شک ایجاد اعتمادبه‌نفس و افزایش توجه و تمرکز از طریق پرداختن به هنرهای تجسمی، دستاورد ارزشمندی در روند بهبود و درمان توان‌جویان مبتلا به اتیسم خواهد بود. همچنین می‌توان انتظار داشت رویکردی نوین در این عرصه به وجود آید که بتوان ضمن ایجاد انگیزه و امید در خانواده‌ها، جامعه را نیز با این بخش از اجتماع آشنا کرد.  

وی با اشاره به جدیدترین دستاورد این شرکت برای به بهبود زندگی افراد مبتلا به اتیسم اظهار داشت: اپلیکیشن من را ببین (Look at me) به‌منظور تقویت مهارت‌های ارتباطی کودکان مبتلا به اتیسم ارائه شده است. این اپلیکیشن به کودکان مبتلا به اتیسم کمک می‌کند تا نگرش و بیان خود را از حالت‌های مختلف احساسی همچون شادی، حیرت و ترس بهبود بخشند. ما امیدواریم بتوانیم نقش کوچکی در بهبود کیفیت زندگی کودکان در سراسر دنیا داشته باشیم.

در ادامه این نشست خبری، حسین مفیدی، عضو هیئت‌مدیره موسسه روان‌پژوهان مفید و بانی «طرح هما»، ضمن تشکر از متصدیان برگزاری این نمایشگاه با ارائه توضیحاتی درباره روند اجرای «طرح هما» و همچنین این نمایشگاه گفت:طرح هما از سه سال پیش با توان‌بخشی ذهنی کودکان زیر 14 سال آغاز شد. این طرح با مطالعه‌ای ساخت‌یافته برای بهبود کودکان مبتلا به اتیسم آغاز به کار کرد و تاکنون نیز سه دستاورد مهم داشته است: ایجاد آزمون سنجش توانایی ترسیمی، روش‌های سطح‌بندی، انتخاب و نیز شیوه‌های مدیریت فرآیند تولید آثار هنری ویژه توان‌جویان با توجه به سطوح مختلف توانایی.

وی در ادامه، به معرفی آثار هنری کودکان مبتلا به اتیسم پرداخت و سادگی و صراحت آن‌ها را با برخی از شاهکارهای هنری دنیا همچون آثار هنری ماتیس و خوان میرو مقایسه کرد.

وی همچنین افزود:مهم‌ترین دستاورد کار هنری توان‌جویان و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، افزایش توانایی‌های آنان، ایجاد حس اعتمادبه‌نفس، خودپنداره مثبت، افزایش تمرکز و توجه توان‌جویان و افزایش امید در خانواده‌ها است.

همچنین در این نشست خبری، پانته‌آ فراهی، یکی از مادران «کمپین صدایم شو»، درباره این کمپین، گفت: «کودکان مبتلا به اتیسم مشکلات فراوانی در جامعه دارند که بخش مهم آن به دلیل عدم اطلاع‌رسانی نسبت به اتیسم در جامعه است. ازاین‌رو، خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به اتیسم و حامیان آن‌ها، تصمیم گرفتند این اختلال را به‌طور گسترده به جامعه معرفی کنند.

گفتنی است که در این نمایشگاه که «من را ببین» نام دارد، 55 تابلوی نقاشی از مجموعه «طرح هما» که توسط مبتلایان به اتیسم خلق شده به مدت چهار روز-از تاریخ 27 الی 30 بهمن- برپا خواهد بود و به نمایش آثار نقاشی کودکان مبتلا به اتیسم می‌پردازد.

همچنین در این مدت اعضای کمپین «صدایم شو» برای معرفی بهتر اختلالات طیف اتیسم، حضور خواهند داشت.

 

کد خبر : ۳۴۷۸۶۳