خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور ناجا:

14 هزار کشته، آمار تلفات جاده‌ای در 10 ماهه اول سال

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آمار سازمان پزشکی قانونی گفت: طبق آمار رسمی این سازمان میزان تلفات جاده‌ای در طول 10 ماه اول سال چیزی حدود 14 هزار کشته بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سردار حسین مهری در مراسم بهره‌برداری از فاز اول سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات جاده‌ای با بیان اینکه وضعیت ارتقای ایمنی در سطح جاده‌های ما در طول سال‌های گذشته رو به بهبود بوده است گفت: در حالی که در سال 84 تعداد کشته‌های سوانح جاده‌ای بیش از 27 هزار نفر بود امروز این آمار تا 10 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: این در حالی است که اگر با همان وضعیت ادامه می‌دادیم امروز تعداد تلفات جاده‌ای به 60 هزار نفر رسیده بود.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آمارهای سازمان پزشکی قانونی از تعداد کشته‌های سوانح جاده‌ای در طول 10 ماه اول سال گفت: طبق گزارش‌های رسمی سازمان پزشکی قانونی تعداد کشته‌ها در این بازه زمانی چیزی حدود 14 هزار نفر بوده است که 74 درصد این کشته‌ها متعلق به سوانح جاده‌ای برون‌شهری است.

وی ادامه داد: معتقدم یکی از ارزشمندترین کارهایی که در طول 2 سال گذشته با مدیریت وزیر راه و شهرسازی انجام شده یکپارچه سازی سامانه‌های اطلاعاتی بین نهادهای مختلف ازجمله سازمان راهداری و پلیس ناجا و راهور بوده است.

مهری با اشاره به افتتاح 74 دستگاه دوربین نظارتی در فاز اول گفت: امروز فاز اول این پروژه به بهره برداری رسید و به طور قطع این اقدام در کاهش تلفات جانی و مالی شهروندان بسیار تاثیرگذار خواهد بود و در برنامه ششم توسعه هم نصب دورسامانه‌های هوشمند در 36 هزار کیلومتر جاده شریانی کشور برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به تجربه پلیس تهران در اجرای این اقدامات گفت: پیش از نصب دوربین‌های نظارتی در تونل نیایش و توحید و پل صدر شاهد کشته شدن شهروندان تهرانی در پی تصادفات درون‌شهری بودیم که خوشبختانه با نصب دوربین‌ها تاکنون این مسیرها هیچ تلفات جانی نداشته‌اند.

 

کد خبر : ۳۴۸۳۱۱