خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت:

به آینده روابط ایران و عمان خوشبین هستیم

وزیر نفت مهمترین محور گفتگو با وزیر خارجه عمان در حوزه انرژی را احداث خط لوله صادرات گاز ایران به عمان عنوان کرد و گفت: به آینده روابط میان دو کشور خوشبین هستیم.

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه پس از دیدار با یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان درجمع خبرنگاران به گفتگوی مفید و بسیار خوب با هیئت عمانی اشاره کرد و افزود: ایران و عمان علاقمند به گسترش روابط و سرمایه گذاری مشترک در دو کشور هستند و تلاش می کنند اقدامها و زیر ساختهای لازم را برای گسترش این روابط ایجاد کنند.

وی مهمترین کار مشترک با عمان در حوزه نفت و گاز را احداث خط لوله صادرات گاز ایران به عمان عنوان کرد و درباره دیگر محور مذاکرات امروز نیز گفت: دراین دیدار درباره سرمایه گذاری مشترک در حوزه پالایش، ذخیره سازی نفت، فرآورده و توسعه صنایع پتروشیمی در دو کشور بحث و گفتگو شده است.

زنگنه نسبت به گسترش روابط میان تهران و مسقط ابراز خوشبینی کرد و با بیان این که این کشور در دوران سختی در کنار ایران بوده است، افزود: بدون شک روابط دو کشور در دوران پساتحریم افزایش می یابد.

علی السنیدی، وزیر تجارت و صنایع عمان، سالم الاسماعیلی، رئیس سازمان گسترش و سرمایه گذاری و توسعه صادرات، حمود الزدجالی، رئیس بانک مرکزی، عبدالرزاق الرئیسیف رئیس اجرایی بانک مسقط، سعود بن احمد البروانی، سفیر سلطان نشین عمان در تهران، عزان بن قاسم البوسعیدی، مدیر کل برنامه ریزی و پژوهشها در سازمان و ... در دیدار امروز با وزیر نفت حضور داشتند.

سلطان نشین عمان در سالهای اخیر رویکرد مستقلی را در عرصه سیاست خارجی و تحولات منطقه در پیش گرفته است، این کشور در جریان مذاکرات هسته ای ایران و گروه ١+٥ نیز نقش بسیار مهمی داشت.

 

کد خبر : ۳۴۹۰۵۵