خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران:

ظرفیت خالی تاسیسات ال.ان.جی عمان به ٣ میلیون تن می‌رسد

مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از سفر هیئت ایرانی به عمان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ایران می تواند ٢,٥ تا ٣ میلیون تن از ظرفیت خالی عمان برای تولید ال ان جی استفاده کند.

به گزارش ایلنا، مدیر عامل شرکت ملی صادرات گازایران در حاشیه دیدار وزیر نفت با وزیر خارجه عمان در این باره که آیا قیمت گاز صادراتی ایران به عمان تعیین شده با بیان این که هنوز قیمت گاز صادراتی به این کشور مشخص نشده است، توضیح داد: برنامه ایران این است که درباره بحث هزینه تجهیزات (tooling fee) ال ان جی با طرف عمانی به توافق برسد.

وی با بیان این که اگر قیمت هزینه تجهیزات برای تبدیل به ال ان جی منطقی باشد می توان قیمت گاز را براساس آن تعیین کرد، گفت: ایران دیدگاههای خود را با عمان در این زمینه مطرح کرده و قرار است با اعلام آمادگی عمان این مذاکرات ادامه پیدا کند.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ظرفیت تاسیسات خالی ال ان جی عمان را هم اکنون ٢ تا ٢,٥ میلیون تن عنوان کرد و افزود: انتظاراین است که این تاسیسات به ایران اختصاص پیدا کند و عمان نیز از این موضوع استقبال می کند.

به گفته کاملی، تا پایان احداث خط لوله صادرات گاز ایران به عمان این میزان به دلیل مشکل عرضه گاز از سوی عمان افزایش پیدا می کند و به ٢,٥ تا ٣ میلیون تن می رسد که ایران می تواند از آن استفاده کند.

 

کد خبر : ۳۴۹۰۸۵