خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت عنوان کرد:

آغاز فصل جدید همکاری با زیمنس در پساتحریم

وزیر نفت با بیان این که ایران به کمپرسورهای گازی و ماشین آلات شرکت زیمنس برای تولید گاز نیاز دارد، گفت: امیدواریم فصل جدیدی در همکاری میان ایران و شرکت زیمنس در پساتحریم آغاز شود.

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه در دیدار با یو کازر مدیرعامل زیمنس آلمان به سابقه تاریخی همکاری ایران و زیمنس اشاره کرد و با بیان این که به دلیل تحریم بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات این شرکت به ایران نیامده، تصریح کرد: این تجهیزات برای فازهای پارس جنوبی، ال ان جی و برخی  پالایشگاههای کشور بوده که آزادسازی این تجهیزات بعد از لغو تحریمها آغاز شده است.

وی به سابقه همکاری با این شرکت آلمانی در دورانی که در وزارت نیرو حضور داشت اشاره کرد و گفت: در آن مقطع نیز همکاری محسوسی با این شرکت وجود داشت اما زمانی که به وزارت نفت آمدم این همکاری گسترش پیدا کرده است.

وزیر نفت با بیان این که ایران به کمپرسورهای گازی و ماشین آلات تولید شده این شرکت برای تولید گاز نیاز دارد، اظهار کرد: امیدواریم در فصل جدید همکاری، نه تنها این همکاری را گسترش دهیم، بلکه برای تولید محصول مشترک با این شرکت همکاری کنیم.

زنگنه تصریح کرد: شرکت زیمنس با همکاری شرکتهای ایرانی می تواند اقدام به تولید محصول مشترک برای صادرات به عراق، ترکمنستان، قزاقستان، آسیای مرکزی و دیگر کشورهای منطقه کند.

وزیر نفت تأکید کرد: این شرکت می تواند با برند خود اقدام به صادرات محصولات تولیدی به کشورهای منطقه کند.

 زیمنس که در دوران تحریم ارسال برخی تجهیزات نفتی از جمله کمپرسورهای فازهای پارس جنوبی را مسدود کرده بود بلافاصله پس از لغو تحریمها اعلام آمادگی کرد آن را تحویل دهد که به گفته علی اکبر شعبانپور، مدیرعامل نفت و گاز پارس هم اکنون آزادسازی برخی تجهیزات و کالاهای فازهای پارس جنوبی از سوی زیمنس آلمان آغاز شده است.

همچنین زیگفرید روسورم، مدیر فناوری زیمنس چندی پیش اظهار کرده بود: با اجرایی شدن توافق هسته‌ای و پایان تحریمها، این شرکت آلمانی می‌تواند ارسال تجهیزات مسدود شده را به طرف ایرانی از سربگیرد.

روسورم با بیان این که با اجرای توافق، تحریمها برچیده شده‌اند و ما می‌توانیم تجهیزات مسدود شده را متناسب با نیاز به آنها در پروژه‌ها، تحویل دهیم و دیگر هیچ محدودیت قانونی وجود ندارد، تصریح کرده بود: شرکت ما درباره راه آهن، رفت و آمد سریع، سازکارهای انرژی و توزیع انرژی در صنعت نفت و گاز فعال است، از این رو فرصتهایی بسیار در موضوعهایی متنوع برای ما وجود دارد که از هم‌اکنون کار روی آنها را آغاز کرده‌ایم.

 

کد خبر : ۳۴۹۴۲۶