خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در گفتگو با ایلنا تاکید کرد:

بانک مرکزی اخبار خبرگزاری اصولگرا را تکذیب می‌کند / همه بانک‌های ایرانی به سوئیفت متصل هستند

محمدعلی کریمی گفت: بانک مرکزی اخبار یک خبرگزاری اصولگرا در خصوص عدم اتصال بانک‌های ایرانی به شبکه سوئیفت را تکذیب می‌کند و این اخبار کاملا نادرست است.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اخبار منتشره مبنی بر عدم اتصال بانک‌های ایرانی به شبکه سوئیفت، گفت: همان‌ طور که بارها مسئولان بانک مرکزی تاکید کرده‌اند تمام بانک‌های ایرانی به سیستم پیام‌رسانی جهانی ( سوئیفت ) متصل شده‌اند و بیش از یک هفته است که در حال مخابره پیام‌های مالی هستند.

وی با ابراز گله‌مندی از این که از صحبت‌های معتبر و فنی رئیس کل بانک مرکزی سوء استفاده می‌شود، افزود:  همچنین از قول یک مقام بانکی کره‌ای ( بدون بردن نام وی ) سخنانی نادرست نقل می‌شود. جالب است که اخبار صریح اعلام شده از سوی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی را نادیده می‌گیرند و به سخنان یک مقام ناشناس کره‌ای استناد می‌کنند.

کریمی اظهار داشت: خبرنگاران خبرگزاری‌هایی مانند تسنیم می‌توانند با مراجعه به هر کدام از بانک‌های ایرانی رفع تحریم شده، از نزدیک فعالیت آن بانک در شبکه سوئیفت را مشاهده کنند.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد مسائل کارشناسی و فنی بانکی و اقتصادی به دلیل اغراض سیاسی و جانبداری‌های انتخاباتی مورد سوء استفاده قرار نگیرد و برخی با بیان مطالب نادرست به ایجاد انحراف در افکار عمومی نپردازند.

کریمی در پایان تاکید کرد: بانک‌های رفع تحریم شده ایرانی به طور کامل به شبکه جهانی سوئیفت پیوسته‌اند.

 

کد خبر : ۳۵۰۲۰۲