خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت :

ایجاد فضای رقابتی بیش از ۹۰ درصد بازار را تنظیم می‌کند

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پیامدهای تصمیم‌های لحظه‌ای در سال‌های گذشته، متوجه تولیدکنندگان و در نهایت مصرف کنندگان شد، گفت: این تصمیم‌ها در کار تولید و توزیع اخلال و حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را ضایع می کند.

به گزارش ایلنا، مجتبی خسروتاج صبح امروز -یکشنبه- در شانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، در سالن همایش‌های صدا و سیما افزود: بخشی از نوسان قیمت‌ها، نتیجه اخلال‌هایی است که در نظام تصمیم سازی صورت می‌گیرد.

او با تاکید بر اینکه باید حقوق مصرف کنندگان را در چند سطح قیمت، کیفیت و خدمات مورد انتظار مصرف کننده مورد توجه قرار دهیم، گفت: باید پیش، حین و بعد از خرید محصول، به مصرف کنندگان اطلاعات داده شود تا آن‌ها قدرت انتخاب داشته باشند.

خسروتاج با بیان اینکه در کشور با مازاد عرضه و تولید مواجه‌ایم، گفت: در همین ارتباط با همکاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، به دنبال راهکارهای جدید نظارت، بازرسی و نظارت بر قیمت هستیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه انحصار در برخی زمینه‌ها عامل تضییع حقوق مصرف کنندگان است، افزود: ایجاد فضای رقابتی بیش از ۹۰ درصد بازار را تنظیم می‌کند؛ بنابراین باید زمینه‌های انحصار را شناسایی کنیم و از بین ببریم.

کد خبر : ۳۵۱۳۷۹