خبرگزاری کار ایران

گاز ایران اوایل سال آینده به بغداد می‌رود

معاون امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران از بازدید یک هیئت عراقی از ایستگاه میترینگ نفت شهر خبر داد و گفت: گاز ایران اوایل سال آینده به بغداد می‌رود.

به گزارش ایلنا، عزیزا.. رمضانی درباره صادرات گاز ایران به بغداد با اشاره به این که هم اکنون یک هیئت عراقی در تهران حضور دارد، افزود: این هیئت قرار است از ایستگاه میترینگ نفت شهر بازدید کند.

وی با بیان این که عراقیها برای دریافت گاز در اوایل سال آینده اعلام آمادگی کرده اند، درباره این که آنها اوایل پارسال نیز برای دریافت گاز از ایران اعلام آمادگی کرده بودند در حالی که این اتفاق نیفتاد، تصریح کرد: ایران آمادگی صادرات گاز به این کشور را دارد و به محض آماده شدن شرایط در عراق گاز ایران به عراق می رود.

رمضانی با بیان این که مقامهای عالی رتبه دو کشور بزودی با یکدیگر در تهران دیدار و گفتگو می کنند، درباره این که این هیئتی که هم اکنون در تهران حضور دارد در چه سطحی است، اظهار کرد: این هیئت در سطح مدیران و کارشناسان وزارت برق این کشور است که برای بازدید از ایستگاه میترینگ در نفت شهر و به دعوت شرکت ملی گاز به ایران سفر کردند.

وی با یادآوری این که عراق قرار است از همین ایستگاه گاز را از ایران تحویل گیرد، افزود: این هیئت قرار است فردا (سه شنبه، ١١ اسفندماه) برای بازدید از ایستگاه میترینگ به نفت شهر سفر کند و در آنجا قرار است گفتگوهایی انجام شود.

صادرات گاز به بغداد با حجم روزانه چهار میلیون مترمکعب آغاز می شود و تا ٣٥ میلیون مترمکعب در روز قابل افزایش است.

 

کد خبر : ۳۵۱۸۷۶